۲۲ بهمن ۱۳۹۶، ۱۱:۱۴
کد خبر: 82828031
T T
۰ نفر
راهپیمایان 22 بهمن در انتظار آغاز سخنرانی رییس جمهوری

تهران - ایرنا - انتهای راهپیمایی مردم تهران در روز پیروزی انقلاب اسلامی میدان آزادی تهران است و حالا كه ساعت به 11 صبح یكشنبه (22 بهمن ماه ) رسیده، تعداد غیرقابل شمارشی از مردم در این میدان روی چمن ها و سكوها و نزدیك جایگاه ریاست جمهوری نشسته اند و منتظر آغاز سخنرانی وی هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مردم منتظرند تا رئیس دولت تدبیر و امید در روز شكوهمند انقلاب از امیدها برای جوانان و زنان بگوید و شوری بیافریند برای دلگرمی بیشتر مردم به ادامه آرمان های روزهای پایانی سال 57 .
دقایقی قبل تعداد زیادی بادكنك های رنگی از برج آزادی رها شد و شوری زیادی در كودكان حاضر در این میدان ایجاد كرد؛ برخی خانواده ها كه از بزرگ و كوچك در این همایش سرافرازانه پیروزی حضور دارند روی چمن ها نشسته و خستگی از تن به در می كنند.
از دیگر سو بیش از 20 تكاور چترباز از بالگردهایی كه بر فراز میدان آزادی در پرواز بودند، به میان جمعیت آمدند و موجی از شور و اشتیاق در میان راهیپمایان این روز ایجاد كردند؛ مردم با دست زدن و سوت آنان را همراهی كردند.
مردم همچنین شعارهایی چون «مرگ بر آمریكا»، «مرگ بر اسرائیل»، «این همه لشگر آمده به عشق رهبر آمده»، «خامنه ای رهبر است دشمن او ابتر است» و «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» منتظر سخنرانی رئیس جمهوری هستند.
همچنین گروهی از برگزاركنندگان و هماهنگ كنندگان راهپیمایی ستاد 22بهمن در بخش های مختلف میدان آزادی با دودهای رنگی فضا را رنگارنگ و جذاب كرده و كودكان را به وجد آورده اند.
تعداد زیادی از مردم هم بویژه رده سنی جوان دختر و پسر گوشی به دست از همه چیز و همه افراد عكس و فیلم می گیرند؛ حتی خبرنگاران رسانه و خبرگزاری ها مختلف با دوربین و میكروفن و كاغذ و خودكار برای این جوانان جذابیت زیادی داشته و سوژه خوبی برای آنان شده اند.
علاوه بر مردم حاضر در میدان و خیابان های منتهی به آزادی نیروی انتظامی، ارتش و سپاه نیز به منظور حفظ امنیت در مسیرهای راهپیمایی حضور دارند.
اكنون بالگردی در حال پرواز بر فراز میدان آزادی است كه جمعیت را گلباران می كند.
حضور خانواده‌ها در كنار یكدیگر از نكات قابل توجه آیین امروز است؛ خانواده‌ای كه با پلاكاردهای «من دهه پنجاهی هستم»، «من دهه شصتی هستم»، «من دهه نودی هستم» و «من انقلابی هستم» در میدان آزادی حضور دارند، می گویند امروز به راهپیمایی 22 بهمن آمدند كه به همه جهانیان نشان دهند كه همچنان همه از انقلاب اسلامی حمایت می‌كنند.
در بین شعارهایی كه از سوی مردم داده می شود، شعار «مرگ بر آمریكا» همچنان در صدر است.
قرار است حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری تا دقایقی دیگر در جمع پرشور راهپیمایان 22 بهمن سخنرانی كند.
اقتصام **9186*1828*3377
خبرنگار : هما همت خواه*انتشار دهنده: لیلا جودی
۰ نفر