۲۱ بهمن ۱۳۹۶، ۲۰:۰۴
کد خبر: 82827568
T T
۰ نفر

جشنواره دا در دهستان اسماعیل آباد خاش برگزار شد

۲۱ بهمن ۱۳۹۶، ۲۰:۰۴
کد خبر: 82827568
جشنواره دا در دهستان اسماعیل آباد خاش برگزار شد

زاهدان - ایرنا - جشنواره فرهنگی ورزشی دا 'مام یا مادر' در دهمین روز دهه فجر در دهستان اسماعیل آباد بخش مركزی خاش سیستان و بلوچستان برگزار شد.

رئیس هیات ورزش های بومی و محلی سیستان و بلوچستان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: جشنواره فرهنگی و ورزشی دا در 19 شهرستان این استان تا كنون برگزار شده است.
محمد امیر براهویی گفت: در این جشنواره علاوه بر راه اندازی نمایشگاه صنایع دستی و پخت غذاهای بومی؛ ورزش های بومی و محلی نیز برگزار شد.
وی افزود: هدف از برپایی این جشنواره احیای ورزش های بومی و محلی و با نشاط كردن ساكنان روستایی و پرورش استعدادهاست.
براهویی ادامه داد: تاكنون افزون بر 180 ورزش بومی و محلی در سیستان و بلوچستان شناسایی شده است.
رئیس هیات ورزش های بومی و محلی سیستان و بلوچستان تاكید كرد: در این استان ظرفیت های ارزشمندی وجود دارد كه برای شكوفا كردن آنها تلاش می كنیم تا این گونه جشنواره ها بیش از پیش اجرا شوند.
بخشدار مركزی شهرستان خاش نیز به خبرنگار ایرنا گفت: جشنواره فرهنگی و ورزشی دا با توجه و نگاه ویژه به ظرفیت های هنری فرصتی ارزشمند برای معرفی ورزش های بومی و محلی است.
مجتبی شجاعی افزود: این جشنواره برای نخستین بار در روستای پنج هزار نفری اسماعیل آباد بزرگ بخش مركزی خاش با حضور بانوان نخبه، دانشجویان، دانش آموزان، مادران و همسران شهدا و غیره برگزار شد.
وی با تقدیر از شورای اسلامی و دهیاری اسماعیل آباد بزرگ در میزبانی از این جشنواره معنوی ادامه داد: این برنامه به همت فرمانداری، بخشداری مركزی و اداره ورزش و جوانان و جمعی از دستگاههای دولتی خاش برگزار شد.
وی گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی كه نقش زنان و مادران نیز در آن‌ برجسته شد حضرت امام خمینی(ره) نگرش نوینی را در مورد زن ارائه كردند.
وی تصریح كرد: در سالهای اخیر با ایجاد بسترهای مناسب برای حضور موثرتر بانوان در بخش های مدیریتی دولت تدبیر و امید شاهد بهره مندی بیشتر از خدمات بانوان در موقعیت های مختلف خدمتگذاری به نظام اسلامی هستیم.
وی ادامه داد: با پیروزی انقلاب اسلامی، چهره تازه‌ای از زن ایرانی به دنیا معرفی شد كه مشخصه بارز آن دینداری، آگاهی و مسئولیت‌ پذیری است و همین ویژگی اصلی ‌ترین پشتوانه برای تداوم حضور فعال زنان در عرصه‌های مختلف كشور محسوب می شود.
به گزارش ایرنا حدود 30 غرفه صنایع دستی شامل سوزن دوزی، حصیربافی، غذاهای بومی و محلی و گیاهان دارویی در حاشیه این جشنواره تشكیل و موسیقی محلی و ورزش های بومی و محلی به اجرا درآمد.
7310**3213 خبرنگار: محمد امین میربلوچزهی **انتشاردهنده: اكبر نوری

سرخط اخبار استان‌ها