۲۰ بهمن ۱۳۹۶، ۱۴:۴۷
کد خبر: 82825939
T T
۰ نفر
بارور كردن مزيت صنعت و معدن وظيفه مهم مسئولان آذربايجان غربي است

مهاباد- ايرنا- استاندار آذربايجان غربي با تاكيد بر وجود ظرفيت ها و فرصت هاي مناسب سرمايه گذاري و اشتغال در بخش صنعت اين استان گفت: صنايع پايين دستي، منطقه ويژه اقتصادي، صنايع وابسته به معدن، كشاورزي، حوزه هاي روستايي و عشايري از جمله فرصت هاي سرمايه گذاري و اشتغال اين بخش به شمار مي رود كه بايد بارور شود.

محمدمهدي شهرياري روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: مهاباد نيز از شهرستان هاي مستعد سرمايه گذاري و اشتغال در آذربايجان غربي است كه زمينه هاي مختلفي براي ايجاد اشتغال و سرمايه گذاري در بخش معدني و صنايع پائين دستي دارد.
وي با بيان اينكه به دنبال جذب سرمايه گذار در بخش صنايع پائين دستي پتروشيمي در منطقه هستيم، بيان كرد: بايد تلاش كنيم متقاضيان سرمايه گذاري در صنايع پائين دستي پتروشيمي مهاباد شناسايي و جذب شوند.
وي افزود: در نظر داريم تا جايي كه امكان داشته باشد از افراد متخصص در اين زمينه دعوت كنيم زيرا صنايع پايين دستي پتروشيمي جنبه صادراتي و بازگشت سرمايه خوبي دارد و اين امر، مشوق حضور سرمايه گذاران است.
وي اضافه كرد: اين صنايع از مزيت نسبي بالايي برخوردار هستند و دولت حمايت كامل از سرمايه گذاران را در اين بخش انجام خواهد داد.
استاندار آذربايجان غربي ادامه داد: با توجه به اينكه خط اتيلن از آذربايجان غربي عبور مي كند و واحدهاي ديگر پتروشيمي نيز در اروميه، مياندوآب و بوكان در حال فعاليت يا در دست ساخت است، به طور حتم صنايع پائين دستي راه اندازي مي شود.
شهرياري در خصوص برنامه هاي ايجاد اشتغال در استان گفت: در حوزه اشتغال نمي شود به يك حوزه توجه و حوزه ديگر را رها كرد بلكه متوازن و متناسب بايد پيش رفت و ايجاد اشتغال كرد.
وي افزود: در بخش اشتغال روستايي و عشايري كارهاي خوبي انجام شده و اتفاقات خوبي در حال وقوع است كه بر اين اساس تعدادي از اين دست طرح ها اسفند امسال آغاز مي شود.
وي ادامه داد: اگر نتيجه طرح هاي در دست اجرا مناسب شد، اين طرح ها را فرا گير و در همه شهرستان ها به خصوص در روستاهاي استان اجرايي مي كنيم.
به گزارش ايرنا، استاندار آذربايجان غربي آخر اين هفته ميهمان مردم مهاباد بود و علاوه بر افتتاح طرح هاي مختلف، در جريان مشكلات شهرستا ن مهاباد قرار گرفت.
شهرستان مهاباد با 237 هزار نفر جمعيت در جنوب آذربايجان غربي قرار دارد.
3093/2093
خبر: پيمان پاكزاد ** انتشار: صابر چهرقاني

سرخط اخبار استان‌ها