۲۰ بهمن ۱۳۹۶، ۸:۱۶
کد خبر: 82825649
T T
۰ نفر

برگزاري يادواره 114 شهيد كوي طلاب مشهد

۲۰ بهمن ۱۳۹۶، ۸:۱۶
کد خبر: 82825649
برگزاري يادواره 114 شهيد كوي طلاب مشهد

مشهد- ايرنا- هفتمين يادواره سردار شهيد جواد اسماعيل پور طرقي و 114 شهيد محله طلاب شامگاه پنج شنبه در مشهد برگزار شد.

به گزارش ايرنا دبير يادواره شهيد اسماعيل‌پور طرقي در گفت و گو با خبرنگار ايرنا گفت: برگزاري اين يادواره باهدف گراميداشت ياد و خاطره شهدا بويژه شهداي محله طلاب و منطقه حسين آباد(محدوده بلوار ميرزا كوچك خان) و ترويج فرهنگ ايثار و شهادت در بين جوانان و نوجوانان برگزار شد.
علي اسماعيل پور طرقي افزود: با توجه به همزماني يادواره هفتم با 19 بهمن ماه سالگرد تجديد بيعت تاريخي همافران با امام خميني (ره) و ايام شكوهمند پيروزي انقلاب اسلامي، نام و ياد شهداي گرانقدر نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي نيز در اين مراسم گرامي داشته شد.
در اين آيين مردمي كه با حضور خانواده معظم شهدا، ساكنان محله طلاب و جمعي از فرماندهان نظامي و مسئولان محلي همراه بود، محمد دهقان نماينده مردم بينالود و چناران در مجلس شوراي اسلامي در سخنان كوتاهي با تجليل از شهدا، به تبيين جايگاه و تاثيرات ايثارگري آنان در امنيت، پيشرفت و تعالي كشور پرداخت.
سردار شهيد جواد اسماعيل پور طرقي در سال 1340 در مشهد به دنيا آمد. وي با بيش از سه سال سابقه حضور در جبهه غرب و جنوب در عمليات والفجر يك در 24 فروردين 1362 در سمت جانشين گردان فلق در منطقه فكه مفقود الاثر شد. پيكر مطهرش در سال71 طي تفحص در اين منطقه شناسايي و در بهشت رضا (ع) مشهد به خاك سپرده شد.
خبرنگار: ناصراسدزاده هروي ** انتشار دهنده: علي اصغر ايزدي
3221/5132