۲۰ بهمن ۱۳۹۶، ۰:۱۹
کد خبر: 82825572
T T
۰ نفر
نخستين مركز جراحي محدود مادر در آبادان افتتاح شد

آبادان - ايرنا - نخستين مركز جراحي محدود مادر با حضور مهدي محمدي نسب دبير كل جمعيت هلال احمر كشور در آبادان به بهره برداري رسيد.

به گزارش ايرنا اين مركز درماني كه داراي چهار اتاق عمل جراحي در بخش چشم پزشكي، گوارشي، جراحي پلاستيك و بانوان است با اعتبار 500 ميليارد ريال با مشاركت بخش خصوصي و جمعيت هلال احمر آبادان احداث شده است.
مهدي محمدي نسب دبير كل جمعيت هلال احمر كشور در آيين افتتاحيه اين مركز جراحي گفت: افتتاح مركز تخصصي جراحي در منطقه آزاد اروند از نيازهاي حوزه بهداشت و درمان ساكنان اين منطقه بود كه با مشاركت بخش خصوصي و جمعيت هلال احمر محقق شد.
وي افزود:جمعيت هلال احمر تلاش دارد تا چنين خدماتي را به صورت پايدار در سطح كشور راه اندازي كند كه البته براي رسيدن به اين مهم نياز به حمايت بخش خصوصي داريم.
محمدي نسب اظهار كرد:هلال احمر استان خوزستان خوزستان به لحاظ امكانات و تجهيزات با كمبودهايي مواجه است كه براي رفع آن نيازمند حمايت سازمان ها و بخش خصوصي است.
دبير كل جمعيت هلال احمر كشور گفت:جمعيت هلال احمر در حوزه هاي مختلفي در حال خدمات رساني به مردم است و درآمدزايي را اولويت اصلي خود قرار نداده است.
وي گفت:استان خوزستان بسيار حادثه خيز است و به لحاظ جمعيت جز استان هاي بزرگ كشور به شمار مي رود كه نياز است پايگاه هاي جاده اي در اين استان افزايش يابد.
وي افزود:در استان خوزستان 39 پايگاه هلال احمر وجود دارد كه در حال حاضر با كمبود 21 پايگاه مواجه هستيم و اين مهم با تلاش و حمايت ساير ارگان هاي ديگر محقق مي شود.
محمدي نسب فاصله بين پايگاه هاي امداد و نجات جاده اي در كشور را غير استاندار خواند و تصريح كرد:البته در كشور فاصله زيادي بين پايگاه هاي امداد و نجات است و طبق استانداردها بايد به فاصله هر 35 كيلومتر يك پايگاه امداد و نجات جاده اي در كشور دست يابيم.
دبيركل جمعيت هلال احمر كشور در سفر خود به خوزستان به مناسبت دهه مبارك فجر، پس از ورود به اهواز از آزمايشگاه كنترل كيفي تجهيزات پزشكي و بيمارستاني جمعيت هلال‌احمر اهواز، كلينيك تخصصي و فوق تخصصي جمعيت و مركز طب هسته اي بازديد كرد.
ديدار با نجات گران پايگاه امداد و نجات رامشير و ديدار با خانواده شهيد محمد هادي نژاد از شهداي مدافع حرم و از امدادگران باسابقه جمعيت هلال احمر از ديگر برنامه هاي وي بود.
محمدي نسب با سفر به آبادان ابتدا با نجاتگران پايگاه امداد و نجات امام صادق (ع) سربندر ديدار و پس از آن مركز جراحي محدود مادر جمعيت هلال احمر آبادان را افتتاح كرد.
7104/7165/6068
خبرنگار:مسعود گادار**تنظيم كننده:حميدرضا ترابي فرد **
انتشار: فريدپناه