۱۵ بهمن ۱۳۹۶، ۸:۴۹
کد خبر: 82818979
T T
۰ نفر
فرماندار:شوش از كمبود زيرساخت هاي گردشگري رنج مي برد

شوش - ايرنا - فرماندار شوش با بيان اينكه اين شهرستان از كمبود زير ساخت هاي گردشگري در رنج است گفت:با وجود ثبت جهاني شوش سازمان ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري هيچ اقدامي مانند احداث هتل ، ايجاد بازارچه صنايع دستي و ساير زير ساخت هاي گردشگري در اين شهر اجرا نكرده است.

به گزارش خبرنگار ايرنا عدنان غزي شنبه شب در نشست خبري با اصحاب رسانه اين شهرستان افزود:شوش داراي پتانسيل فراواني در بخش كشاورزي ، گندم ، ذرت ، پرورش شتر و اسب و نيز گردشگري طبيعي ، تاريخي و مذهبي است ضمن اينكه مناطق عملياتي دفاع مقدس شوش در تمام ايام سال ميزبان كاروان هاي راهيان نور است.
عدنان غزي اظهار داشت: با وجود اين ظرفيت ها احداث زير ساخت هاي گردشگري از جمله هتل و بازارچه صنايع دستي در شوش بسيار ضروري است كه از سازمان ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري انتظار مي رود در اين راستا وارد عمل شود كه اين موضوع در نشست اخير به سازمان ميراث فرهنگي ،صنايع دستي و گردشگري كشور منتقل شد.
وي در ادامه در خصوص احداث تقاطع غير همسطح چهار راه شوش در امتداد جاده شوش - اهواز گفت: براي اجراي اين طرح مجوز لازم از وزارت كشور و وزارت راه و شهرسازي اخذ شده ضمن اينكه بعد از شروع گمانه زني از سوي كارشناسان پژوهشگاه ميراث فرهنگي مقرر شد در صورتيكه در اجراي عمليات حفاري اين طرح آثار باستاني كشف نشد مجوز احداث صادر و عمليات ادامه مي يابد.
غزي همچنين از موافقت اخذ شده براي تبديل اداره ميراث فرهنگي شوش به اداره ويژه با ادغام پايگاه جهاني شوش خبر داد و گفت: با اين ادغام كه مجوز آن از سوي سازمان ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري صادر شده ميراث فرهنگي و پايگاه جهاني شوش يك اداره مستقل با يك رييس اداره مي شود.
وي همچنين از ضعف فعاليت هاي فرهنگي در شهرستان شوش انتقاد كرد و گفت: متاسفانه در حوزه فرهنگي در اين شهرستان به خوبي كار نشده است كه لازم است اصحاب رسانه در اين راستا وارد عمل شوند.
غزي از خبرنگاران و اصحاب رسانه خواست عملكرد دستگاه هاي اجرايي را منصفانه و از روي دلسوزي نقد كنند و فضاي مجازي را به فرصتي براي كمك به حل مشكلات اين شهرستان تبديل كنند.
فرماندار شوش در عين حال از مديران دستگاه هاي خواست پاسخگوي سئوالات خبرنگاران به عنوان مطالبه افكار عمومي جامعه باشند.
7280/6068
خبرنگار:مجتبي پناهي**انتشار:محمدعلي فريدپناه