۱۵ بهمن ۱۳۹۶، ۸:۲۷
کد خبر: 82818935
T T
۰ نفر
عجله بیش از حد برای گلزنی؛ بلای جان سپیدرود رشت!

روزنامه سوال جواب چاپ استان گیلان در شماره یكشنبه 15 بهمن ماه، گزارشی در صفحه ورزشی خود با عنوان آستانه تحمل علی كریمی باید بیشتر شود، عجله بیش از حد برای گلزنی؛ بلای جان سپیدرود رشت! به قلم كریم خورسندی مژدهی منتشر كرده است.

سپیدرود رشت روز جمعه در خانه مقابل تیمی متوقف شد كه حرف خاصی برای گفتن نداشت و كلا تیم بی آزاری بود. استقلال اهواز كه بازیكنانش از نظر میانگین سنی، بالاتر از رنج سنی سپیدرودی ها بود در اكثر دقایق مقهور جوانان رشتی بودند و نمونه اش ریباندهای نیمه دوم بازی بود كه البته سپیدرودی ها قدر این موقعیت ها را ندانسته و آنها را به راحتی از دست دادند!
اهوازی ها در بازی با سپیدرود آنقدر بی آزار بودند كه حتی ضربه پنالتی را كه منجر به گل تساوی شد، اگر حسینی حركت نمی كرد مهاجم حریف توپ را به راحتی تقدیمش می كرد؛ آنها هرچند در طول بازی فرصت های خوب و مناسبی را بدست آوردند و حتی توپ را به تیر دروازه سپیدرود هم كوبیدند اما تیمی نبودند كه بتوانند با كسب امتیاز از رشت بروند؛ یك امتیاز كسب شده استقلال اهواز را باید در چند مسئله جستجو كرد كه عبارتند از اشتباهات داوری، تعجیل بیش از حد بازیكنان در موقعیت های بدست آمده، عدم توانایی در نواختن ضربات نهایی توسط ابراهیمی، نزهتی، غلامی، مهدوی و ... ، عدم ارسال مناسب ضربات شروع مجدد و كرنرها توسط رضا مهدوی كه خصوصا در نیمه دوم توپ ضرب آهنگ و ارتفاع مناسب را نداشت، اخراج تهی دست و 10 نفره شدن سپیدرود در خانه، نفوذ نكردن حسین كعبی به عنوان یكی از بال های قدرتمند سپیدرود و عدم ارسال سانترهای همیشگی و ...
سپیدرود رشت با آنكه پس از حضور مالك جدید این باشگاه و بكارگیری علی كریمی و كادر جدیدش متفاوت از گذشته عمل كرده و یارانش فوتبال زیبا و تماشاگرپسندی را به نمایش در می آورند، متاسفانه هنوز نمی توانند در بازی های خانگی بدون استرس نبض بازی را در دست گیرند و بازیكنان این تیم از دقیقه اول تا 90 قصد دارند كار تهاجمی خود را به حریف دیكته كنند (كاری كه با وجود بضاعت فعلی مقابل حریفان امكان پذیر نیست) و خیلی زود به گل برسند كه این موضوع آسیب جدی را بر پیكر تیم وارد آورده و باعث شده روی ضدحملات دروازه سپیدرود به راحتی باز شود؛ نمونه اش دیدار با گسترش فولاد تبریز و سپاهان اصفهان در رشت، سیاه جامگان مشهد و نفت آبادن در مشهد و آبادان می باشد كه فوتبال بی مهابا رشتی ها كار دستشان داد و باعث شد در تمام این بازی ها از رقبا گل دریافت كنند و یا شكست های سختی متحمل شوند.
علی ایحال اعتقاد بر این است كه سپیدرود رشت باید به طور جدی قدر فرصت ها، موقعیت ها و لحظات بدست آمده را بداند و ضمن ارزیابی توانایی های خود و رقبا ، گام به میدان نهد و از هرگونه تظاهر به برتری جویی پرهیز و براساس عقل و منطق به مصاف حریفان برود، ضمن اینكه علی كریمی نیز باید بداند فوتبال در كشور ما كه چه عرض شود در تمام جهان بی رحم است و همه نتایج در داخل زمین رقم نمی خورد، پس بهتر است با بالابردن آستانه تحملش، به فكر مبارزه مخفی با جریان های مسموم فوتبال كشور باشد و همه چیز را علنی نكند كه نه برای خودش خوب است و نه برای سپیدرود رشت!
2007 / 7294