۱۴ بهمن ۱۳۹۶، ۱۸:۲۸
کد خبر: 82818598
T T
۰ نفر
جهانگیری: همه مشكلات با وحدت رفع می شود/ یزد، الگوی توسعه در كشور

یزد - ایرنا - معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینكه همه مشكلات كشور با حفظ وحدت رفع می شود، گفت: حتما در اداره كشور مشكلاتی داشته ایم و مردم با آرمان هایی كه دنبال آن بودند فاصله داریم ، اما باید در نظر داشت كه از بحران های بزرگی عبور كرده و می كنیم.

اسحاق جهانگیری عصر شنبه در نشست شورای اداری استان یزد تاكید كرد: باید با مردم صادق باشیم تا به مدیریت كشور اعتماد پیدا كنند، از این رو باید نیروی خود را برای پیشرفت و حل مشكلات مردم به كار گیریم.
وی اظهار كرد: انقلاب اسلامی ایران صرفا مقوله ای سیاسی نبود، بلكه سرفصل جدیدی برای زندگی مردم كشورمان در پایان قرن بیستم و آغاز قرن بیست و یكم ایجاد كرد.
وی افزود: در زمانی كه عده زیادی فكر می كردند، انقلاب دینی كارایی ندارد و بلوك شرق و غرب شكل گرفته بود، امام خمینی (ره) بنیان انقلابی مسالمت آمیزی با آوردن مردم در صحنه انقلاب گذاشتند و به پیروزی رساندند.
وی ادامه داد: در انقلابی ورود كرده ایم كه می دانستیم چه می خواهیم اندیشه امام (ره) به دنبال بوجود آوردن آزادی، عدالت، مردم سالاری و استقلال بود.
معاون اول رئیس جمهوری با یادآوری وعده زندگی بهتر برای مردم در انقلاب اسلامی، تصریح كرد: بازخوانی تجربه انقلاب برای توسعه كشور مفید است و این نگاه، فرصت های جدیدی بوجود می آورد؛ مهترین میراث و فرصتی كه به یادگار مانده این است كه با جلب اعتماد و مشاركت مردم می توانیم بر هر بحران و مشكلی غلبه كنیم.
معاون اول رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینكه استان یزد با فرهنگ و تاریخ خود الگو و سندی درخشان برای ملت ایران است، ادامه داد: یزد سندی روشن برای توسعه ملی كشور در بخش ها و حوزه های مختلف از جمله صنعت و فرهنگ است و دیانت، قناعت، تحمل و مدارا از ویژگی ها مردم این خطه محسوب می شود.
وی با یادآوری زندگی مسالمت آمیز پیروان ادیان مختلف(مسلمانان، زرتشتیان و یهودیان) در یزد، بر لزوم توجه به اقوام مختلف در كشور تاكید كرد.
جهانگیری همچنین با بیان اینكه نجابت رئیس دولت اصلاحات به عنوان یك یزدی در بحران اخیر مشهود بود ،تصریح كرد: در حالی بسیاری از افرادی كه خود را دو آتشه می دانستند در این بحران سكوت كردند، رئیس دولت اصلاحات با اظهارات خود در بازگشت آرامش به كشور نقش داشت و مورد تهاجم دشمنان در خارج كشور قرار گرفت.
وی اظهار امیدواری كرد: با تدبیر مقام معظم رهبری، رئیس دولت اصلاحات به عنوان سرمایه نظام حفظ شود.
معاون اول رئیس جمهوری در ادامه با یادآوری درخشش سپاه و نیروهای مسلح در پاسداری از نظام جمهوری اسلامی گفت: امثال سردار سلیمانی كه سبب نابودی گروه های تكفیری می شوند مایه افتخار كشورمان هستند.
جهانگیری با تاكید بر لزوم برقراری وحدت در بین جریان های سیاسی و استفاده مناسب از فرصت های بوجود آمده، افزود: هر زمانی كه از فرصت ها خوب بهره برداری نكردیم همان فرصتها به تهدید تبدیل شده است.
وی ادامه داد: برای حل مشكلات كشور نیازمند گفت و گوی ملی هستیم و جریان های سیاسی و قوای سه گانه باید درباره مسائل كشور با یكدیگر گفت و گو كنند.
وی اضافه كرد: هر چند كشورمان با چالش هایی از جمله آب، محیط زیست، بودجه دولت، صندوق های بازنشستكی و بیكاری مواجه است اما در مقابل فرصت هایی مانند مردم، رهبری و مسئولان وفادارا به انقلاب نیز داریم كه باید از آنها به بهترین نحو استفاده شود.
معاون اول رئیس جمهوری یادآور شد: باید فعالیت های جدی در حوزه های مختلف و طرح های بزرگ از جمله نفت، گاز و پتروشیمی انجام شود تا كشورمان به موفقیت برسد.
جهانگیری با بیان اینكه عده ای اصرار دارند كه فعالیتی در كشور انجام نشده است، افزود: نباید به یكدیگر بدبین باشیم و این موضوع كه كشورهای اروپایی از جمله ایتالیا و فرانسه به دنبال خط اعتباری به منظور همكاری با ایران هستند، واقعیت دارد.
وی تصریح كرد: بخش خصوصی بهترین فرصت و سرمایه كشورمان محسوب می شود و باید زمینه استفاده از این فرصت به نحو مطلوب تری فراهم شود.
وی ادامه داد: عده ای با تفكر اشتباه خارج كردن رقیب، در حال تزریق یاس و ناامیدی در جامعه هستند، از این طریق به جمهوری اسلامی ضربه می زنند.
معاون اول رئیس جمهوری با تبیین محدودیت های موجود در یزد گفت: آب در صدر محدودیت هاست در حالی كه مقرر شد 30 درصد مدیران، زن باشند تعداد مدیران زن در یزد اندك است.
جهانگیری به اتفاق رئیس سازمان میراث فرهنگی و چهار وزیر كابینه دولت، صبح روز شنبه برای افتتاح چند طرح به مناسبت دهه فجر، وارد فرودگاه شهید صدوقی یزد شدند.
افتتاح چند طرح صنعتی و تولیدی و از جمله طرح تولید فولاد یك میلیون تنی و واحد بخار نیروگاه سیكل تركیبی 500 مگاواتی چادرملو و طرح توسعه صنایع لاستیك تولید كننده تایرهای رادیال سیمی سواری، تایرهای رادیال سیمی مینی بوس و وانت از جمله طرحهایی است كه امروز افتتاح شد.
واحد تولیدی یاس كیسه تولید كننده انواع گونی و نخ نیز در میبد به بهره برداری رسید، بازدید از معدن سرب و روی مهدی آباد مهریز و بافت تاریخی یزد از دیگر برنامه های سفر اسحاق جهانگیری و هیات همراه به یزد است.
7532/ 2047 خبرنگار: سعید صادقی مقدم** انتشار: عباسقلی اشكورجیری
@irnayazdd