۱۴ بهمن ۱۳۹۶، ۱۸:۲۵
کد خبر: 82818592
T T
۰ نفر
يك مقام مسئول:جايگا‌ه داران موظف به دريافت پول سوخت باكارتخوان هستند

تهران- ايرنا- مديرعامل شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي تاكيد كرد: مردم همچنان مي‌توانند از دستگاه‌هاي كارتخوان براي پرداخت پول سوخت در جايگاه‌ها استفاده كنند و جايگاه داران به دريافت پول مشتريان با دستگاه‌هاي بانكي وظيفه دارند.

به گزارش ايرنا به نقل از وزارت نفت، مديرعامل شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي اعلام كرد: حدود يك هفته است كه تغييراتي در سامانه «شاپرك» بانك مركزي ايجاد شده است.
وي اضافه كرد: پيش از اين هر پولي كه از طريق اين سامانه پرداخت شده بود، در مدت 2 تا سه ساعت در دسترس صاحب حساب بود، اما اكنون با تغييراتي كه انجام شده، صاحب حساب حدود 24 ساعت بعد به پول خود دسترسي خواهد داشت كه اين موضوع با توجه به لزوم خريد فرآورده سوختي، براي جايگاه داران مشكلاتي ايجاد كرده است.
مديرعامل شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي ضمن تاكيد بر اينكه نبايد هيچ وقفه‎اي در روند خدمات و سوختگيري در جايگاه‌ها ايجاد شود، تصريح كرد: تلاش مي شود با انجام تمهيداتي به جايگاه‌هاي عرضه سوخت در اين زمينه كمك شود.
بيژن حاج محمدرضا، رئيس سنديكاي جايگاه داران سوخت نيز بعداز ظهرامروز در گفت و گو با خبرنگار اقتصادي ايرنا درباره جمع آوري كارتخوان ها در پمپ بنزين و اقدام به دريافت نقدي وجوه مردم، اظهار داشت: دستگاه هاي كارتخوان در پمپ بنزين ها برقرارند و مشكلي در پرداخت وجود ندارد.
وي افزود: بانك ملت به تعهدات خود عمل نكرده و تصميم گرفته ايم كه كارتخوان هاي اين بانك را جمع آوري كنيم.
اين مقام مسئول يادآور شد: مشكلي با بانك مزبور بابت اجراي تعهداتش داريم و بر اساس قراردادي كه داشته ايم، قرار بود پرداخت ها از طريق طرح «كيف پول» اين بانك انجام شود، اما به تعهدات خود عمل نكرده است.
رئيس سنديكاي جايگاه داران سوخت افزود: براساس قرارداد 12 هزار ميليارد تومان از سال 86 تاكنون از بانك ملت طلب داريم.
به گفته وي، قرار بود كه بانك ملت بابت هر تراكنش «20 ريال» به پمپ بنزين ها پرداخت كند، اما به جز چند ماه اول، از عمل به تعهد خود، خودداري كرد.
حاج محمد رضا گفت: بانك ياد شده، گاهي اوقات مبالغي كه در پمپ بنزين ها پرداخت مي شود، با يك هفته و يا 10 روز تاخير پرداخت مي كند.
رئيس سنديكاي جايگاه داران سوخت تصريح كرد: استفاده از كارتخوان هاي ساير بانك ها به طور عادي ادامه دارد و مشكلي در بين نيست.
به گزارش ايرنا، در روزهاي گذشته تصويري از برخي جايگاه هاي سوخت در رسانه ها منتشر شد كه نوشته شده بود به دليل 24 ساعته شدن تسويه حساب ها در شاپرك، از ارايه خدمات كارتخوان خودداري مي شود و مردم بايد خريد بنزين را به صورت نقدي انجام دهند.
اكنون بيش از سه هزار جايگاه عرضه بنزين و 2 هزار و 500 جايگاه سي.ان.جي مشغول عرضه سوخت در كشور هستند.

اخبار اقتصادي ايرنا در تلگرام: IRNAeco@
اقتصام**2022** 1559
خبرنگار:ميثم طاهري** انتشار دهنده: حسين عضدي فسا