۱۴ بهمن ۱۳۹۶، ۱۸:۰۲
کد خبر: 82818552
T T
۰ نفر
امام جمعه شهركرد: حوزه هاي علميه ادامه دهنده راه امام هستند

شهركرد- ايرنا- نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهركرد تاكيد كرد: حوزه هاي علميه و طلاب ادامه دهنده راه امام (ره) هستند و مقام معظم رهبري، شاخص ترين تربيت شده مكتب امام مي باشند.

به گزارش ايرنا، حجت‌الاسلام و المسلمين محمدعلي نكونام روز شنبه در همايش بصيرتي فضلا، نخبگان، استادان، طلاب و روحانيون استان افزود: هيچ نعمتي به پاي نعمت رسالت و ولايت نمي رسد و بزرگي اين نعمت زماني آشكار مي‌شود كه حكومت ولايي در راستاي اهداف بلند رسالت و ولايت شكل گيرد.
وي با مقايسه حكومت قبل از انقلاب با عمر پربركت انقلاب اسلامي، اظهار كرد: در دوران طاغوت انسان‌هايي آلوده، پست و رذل بر كشور شيعي حكومت مي‌كردند كه در شان مردمي كه مي‌خواستند پيرو اهل بيت باشند، نبودند.
امام جمعه شهركرد با تاكيد بر اينكه حاكمان طاغوت داراي انواع آلودگي‌هاي اقتصادي، فرهنگي، جنسي، سياسي و اخلاقي بودند، تصريح كرد: حاكمان طاغوتي هر آنچه از امكانات، پول مردم و ظرفيت كشور را صرف عياشي هاي خود مي‌كردند.
به گزارش روابط عمومي دفتر امام جمعه شهركرد، نكونام عنوان كرد: در دوران طاغوت شاه را سايه خدا مي‌خواندند و افكار را تسخير مي‌كردند و خفقان آن دوران به گونه اي بود كه كسي جرات سخن گفتن نداشت و اگر كسي اعتراض مي‌كرد به انواع شكنجه‌ها او را تنبيه مي‌كردند.
نماينده ولي فقيه در استان با توصيه به مطالعه كتاب «ظهور و سقوط سلطنت»، ادامه داد: در اين كتاب كه خاطرات شاه و درباريان توسط برخي از اطرافيان شاه نگاشته شده است تمام زواياي زندگي پر از فساد و آلودگي شاه و خاندان او مشهود است.
حجت‌الاسلام و المسلمين نكونام خاطرنشان كرد: در فضاي پر از خفقان دوران طاغوت ياس و نااميدي هم در ميان مراجع، علما و مردم موج مي زد و روحانيون نهايتا به يك امر به معروف و نهي از منكر و بيانيه اكتفا مي‌كردند و هيچ كس آرمان، افكار و نهضت امام خميني(ره) را باور نداشت.
امام جمعه شهركرد تصريح كرد: در آن زمان علما به دليل شخصيت عرفاني، شكل گرفته در سايه تعبد امام راحل او را خضوع مي‌كردند اما هرگز بيرون كردن دشمنان و استكبار و استقلال كشور با رهبري امام را باور نداشتند.
حجت‌الاسلام و المسلمين نكونام در توصيه به طلاب حوزه‌هاي علميه اظهار كرد: اگر شماها مي‌خواهيد مانند امام خميني(ره) عارف تمام عيار، متعبد، خاضع و به دور از گناهان و شهوات و لذات باشيد بايد اراده‌اي محكم در پيروي از راه امام داشته و با همت عالي و تلاش بسيار مي‌توانيد همچون امام تأثيرگذار باشيد.
نماينده ولي فقيه در استان با تاكيد بر اينكه اين انقلاب و اين حركت در آينده به امام‌ها نيازمند است، اضافه كرد: امروز مقام معظم رهبري تربيت شده مكتب امام هستند اما مانند ايشان، با ويژگي‌ها و خصايص ايشان چه كسي در كشور داريم؟ اگر به خود نيامده و گام بلند تهذيب و عرفان و بصيرت را برنداريم چه كسي مي‌خواهد اين را ادامه دهد؟
حجت‌الاسلام و المسلمين نكونام طلاب و روحانيون را اميد امام و رهبري، انقلاب و اسلام ناب خواند و خاطرنشان كرد: شماها بايد پرچم دار و سكان دار هدايت جامعه بشري و اسلام ناب باشيد لذا نگوييد كه در منطقه دورافتاده‌اي زندگي مي كنيد و جاي ترقي وجود ندارد، امام و بسياري از مراجع در روستاهاي دوردست زندگي مي‌كردند اما با اراده و خودباوري خود توانستند جنبشي در دنيا ايجاد كنند.
امام جمعه شهركرد اظهار كرد: برخي‌ها در كشور امام خميني(ره) را مي‌ترسانند و ادامه راه منع مي‌كردند و حتي در شب 22 بهمن نيز عده‌اي همچون آيت الله طالقاني با دستور امام مبني بر شكستن حكومت نظامي مخالفت مي‌كردند اما امام راحل با بصيرت و مصمم ايستادگي كرد تا نقشه‌هاي دشمنان نقش بر آب شود.
حجت‌الاسلام و المسلمين نكونام عنوان كرد: هر كسي به نوعي از شخص رهبري و دولتمردان مطالبه‌اي دارد اما اين مطالبه گري نبايد نورانيت انقلاب، تحولي كه انقلاب ايجاد كرد و توطئه‌هايي كه خنثي كرد را از بين ببرد.
نماينده ولي فقيه در استان ادامه داد: حوزه‌ها صاحبان انقلاب هستند اما اگر كوتاهي كرده، سستي به خرج دهيد و وظيفه و مسئوليت خود را به درستي ادا نكنيد.
مشاور عالي نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، نيز در اين مراسم با اشاره به اينكه دشمنان در ابتداي انقلاب مي‌گفتند اجازه نمي‌دهيم انقلاب اسلامي دو يا سه ساله شود، گفت: آن‌ها در اين 40 سال با انواع برنامه‌هاي ترور، بي‌ثبات‌سازي، جنگ و تحريم به دنبال فروپاشي انقلاب بودند اما هرگز موفق نشدند.
سردار يدالله جواني اظهار كرد: انقلاب اسلامي در اين 40 سال به دستاوردهاي بسياري دست يافت تا حدي كه دشمنان انقلاب نگران فروپاشي خود هستند.
وي با اشاره به اغتشاشات اخير در كشور خاطرنشان كرد: دشمنان به دنبال آن بودند با بي‌ثبات كردن كشور رهبري از مواضع خود مبني بر ايستادگي در برابر دشمنان عقب‌نشيني كند و علت اين هجمه‌هاي دشمن نيز غفلت مسئولين و برنامه‌ريزي‌هاي دشمنان است.
مشاور عالي نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ادامه داد: دشمنان در پي جدا كردن مردم از اسلام، قرآن و امام هستند لذا ما بايد تلاش كنيم مردم را با حقيقت انقلاب، امام، جمهوري اسلامي و ولايت رهبري آشنا كنيم.
به گزارش ايرنا، در حوزه هاي علميه چهارمحال و بختياري هم اكنون 8 مدرسه علميه و يك مركز تخصصي در استان با يك هزار و 95 طلبه برادر و خواهر در اين استان مشغول تحصيل هستند.
دريافت كننده: محمود رئيسي
2097