۱۴ بهمن ۱۳۹۶، ۱۶:۵۱
کد خبر: 82818465
T T
۰ نفر
رئیس كنفرانس بین المللی احزاب آسیایی: صلح در خاورمیانه بر بقیه كشورها تاثیر مثبت می گذارد

تهران- ایرنا- رئیس كنفرانس بین المللی احزاب آسیایی كنفرانس (آی كپ) با تبریك به رهبری و رئیس جمهوری ایران بابت ساختن كشوری مدرن و نیز استقرار صلح در خاورمیانه گفت: این صلح نه تنها برای خود خاورمیانه بلكه برای آفریقا و كشورهای بیرون از خاورمیانه تاثیر مثبت خواهد گذاشت.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب ایرنا، خوزه ونشیا عصر شنبه در بیست و نهمین نشست پایانی كمیته دائمی كنفرانس بین المللی احزاب آسیایی و دومین كنفرانس ویژه راه ابریشم افزود: خیلی خوشحالیم كه كنفرانسی كه سال 2000 با حضور بنده در شهر مانی فیلیپین تاسیس شد امروز در تهران هم نشست كمیته دائمی آن را داشتیم و میزبان كنفرانس جاده ابریشم بود.
رئیس كنفرانس بین المللی احزاب آسیایی كنفرانس بین المللی با اشاره به بیانیه پایانی این اجلاس، پیشنهاد كرد مكتب شیعه به رهبری ایران و اهل تسنن به رهبری عربستان برای رسیدن به فهم مشترك و استقرار صلح تلاش كنند و اقدام مشترك داشته باشند.
ونشیا ادامه داد: آی كپ اولین بار با 15 حزب شروع به كار كرده است و اكنون 360 حزب عضو آن هستند.
ونشیا عنوان كرد: سعی كردیم كه در این كنفرانس پیشنهادهای زیادی ارائه دهیم و با بیانات رهبری ایران و رییس جمهوری ایران برنامه های مختلف و راهكارهای خوبی ارائه شده است تا بتوانیم مشاركت و مسالمت صلح آمیز بین كشورهای عضو به وجود آوریم كه در این زمینه ایران نقش مهمی را ایفا كرده است.
رئیس احزاب آسیایی (آی كپ) بیان داشت: برای اینكه بتوانیم كار تاریخی خودمان در تهران را گسترش دهیم لازم است كه بیانیه و توافقنامه ای كه در تهران امضا كردیم و به آن رسیدیم را دوباره ارائه كنیم.
سیام*6984**خبرنگار: امیر خانزاده
۰ نفر