۱۳ بهمن ۱۳۹۶، ۱۷:۳۰
کد خبر: 82817265
T T
۰ نفر
خطيب جمعه ميبد:انقلاب اسلامي، تغيير و تحولي بزرگ در تاريخ جهان ايجاد كرد

يزد- ايرنا- امام جمعه موقت ميبد، گفت: انقلاب اسلامي يكي از وقايع مهم قرن بيستم است كه روز 22 بهمن سال 1357، پيروز شد، تاريخ را با تغيير و تحولي عظيم رو به رو كرد، آنهم زماني كه ابر قدرت شرق و غرب با هم كمر همت بر نابودي دين بسته و فاتحه دين را نيز خوانده بودند.

حجت الاسلام حبيب الله غفوري در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه شهر ميبد، افزود : آنهم در زماني كه نقطه مشترك سرمايه داري غرب و سوسياليسم شرق بر نفي اديان الهي و هدايت دنيا به سمت جهان مادي بود كه تا حدود زيادي هم در اين زمينه موفق شده بودند.
وي اضافه كرد: خدا ،تازيانه عذاب را بر پشت ابرقدرت ها و عوامل آنها يعني رژيم ستمشاهي پهلوي نواخت و آنها را ظرف مدت يكسال از 19 دي 1356 كه اولين حركت در قم شروع شد ، تا 22 بهمن روز پيروزي انقلاب ، نابود كرد.
خطيب جمعه ميبد ادامه داد : انقلاب، واقعه اي بود كه هيچ كدام از پژوهشگران غرب و شرق آن را پيش بيني نكرده بودند به دليلي كه انقلاب اسلامي ايران ، امري الهي بود و نسل انقلاب به خوبي مي داند كه چرا انقلاب كردند.
وي بيان كرد : نسل بعد از انقلاب و جواناني كه دوران ستمشاهي و حتي دوران دفاع مقدس را هم تجربه نكردند ،گرفتار تبليغات گسترده دشمن شدند، دشمنان درصدد هستند تا ذهن جوانان ما را دچار شبهه و انحراف كنند .
غفوري بر يادآوري و تبيين انقلاب براي نسل جوان تاكيد و افزود : علت اصلي قيام امام خميني (ره) و تبعيت مردم از ايشان در راه پيروزي انقلاب اسلامي،در واقع بحث آب و نان نبود با وجودي كه وضع مردم در آن زمان، بسيار بد بود.
وي تصريح كرد: منشا قيام مردم در واقع كاپيتولاسيوني بود كه رژيم ستمشاهي در مجلس تصويب كرده ، مردم ديدند، رژيم احكام الهي را به زيرپا مي گذارد چون خود را زير چكمه كافران صهيونيسم ، آمريكايي و غربي مي ديدند ، دست به قيام زدند و انقلاب كردند.
مركز شهرستان 100هزار نفري ميبد در 50كيلومتري شمال غرب شهر يزد مركز اين استان قرار دارد.
6197/ 2047/ خبرنگار: محمدحسين فلاح** انتشار: عباسقلي اشكورجيري