۱۲ بهمن ۱۳۹۶، ۱۱:۲۰
کد خبر: 82815901
T T
۰ نفر

نارنجكی كه در زمین‌بازی كودكان قصرشیرین خنثی شد

۱۲ بهمن ۱۳۹۶، ۱۱:۲۰
کد خبر: 82815901
نارنجكی كه در زمین‌بازی كودكان قصرشیرین خنثی شد

قصرشیرین - ایرنا - فرمانده انتظامی قصرشیرین از پیدا شدن یك عدد نارنجك دستی عمل نكرده به جای مانده از دوران دفاع مقدس در حاشیه این شهر خبر داد.

سرهنگ عنایت فلاحی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این نارنجك دستی از نوع 'چهل تیكه' بود كه در یك زمین خالی كه در آن تعدادی از كودكان در حال بازی بودند، یافت شد.
وی اظهاركرد: به محض مشاهده و اطلاع مردمی، پلیس در محل حضور یافت كه با هماهنگی انجام شده، نیروهای مركز مین زدایی در محل حضور یافتند و نسبت به انتقال آن به منظور خنثی سازی اقدام كردند.
وی اظهار داشت: با توجه به اینكه مین و مواد منفجره عمل نكرده به شكل پراكنده در برخی از مناطق این شهرستان مرزی وجود دارد، مردم به محض مشاهده هرگونه مواد منفجره به پلیس 110 و یا نیروهای پاكسازی مركز مین زدایی اطلاع دهند و از دست زدن، جا به جایی و انتقال این گونه اشیا به طور جدی خودداری كنند.
وی همچنین از مردم خواست از جمع آوری ضایعات جنگی و نگهداری آنها در محل زندگی خود خودداری كنند.
جشن پاكسازی 700 هزار هكتار از زمین های آلوده به مین استان كرمانشاه بهمن ماه سال 91 با حضور مسئولان برگزار شد اما با این وجود از آن زمان تاكنون چند مورد برخورد خودرو یا انسان با مین های باقی مانده از زمان جنگ تحمیلی در نواحی مرزی این استان مشاهده شده است.
اكنون شركت مین زدایی وابسته به وزارت دفاع در قالب چند تیم و نیروهای تخریب چی و ناظر و عوامل پشتیبانی در مناطق آلوده قصرشیرین مشغول بازنگری زمین های آلوده به مین هستند.
بازنگری به صورت دستی و 2 گروه مكانیزه توسط گروه های پاكسازی در منطقه در حال انجام است و همچنان نیز این عملیات ادامه دارد.
قصرشیرین در غرب كرمانشاه با بیش 27 هزار تن جمعیت دارای 186 كیلومتر مرز با عراق است كه در زمان جنگ تحمیلی 2 سال كامل در اشغال نیروهای بعثی عراق بود و جنگ هشت ساله تحمیلی از این منطقه غربی كشورمان آغاز شد و آخرین نقطه پایان جنگ نیز این منطقه بود.
7079/3012/8066 خبرنگار:نازنین باباخانی ** انتشار دهنده:علی مولوی
۰ نفر