معاون استاندار تهران: بايد از ظرفيت سمن ها در مسائل اجتماعي به خوبي استفاده كرد

تهران- ايرنا- معاون سياسي و اجتماعي استاندار تهران با اشاره به اينكه بايد از ظرفيت سازمانهاي مردم نهاد در مباحث اجتماعي به خوبي استفاده كرد، گفت: اعتماد به مردم توانسته است بسياري از مشكلات جامعه را رفع كند.

به گزارش شامگاه دوشنبه خبرنگار ايرنا، شكرالله حسن بيگي در همايش سازمان هاي مردم نهاد استان تهران كه در سالن جلسات استانداري برگزار شد اظهار كرد: بايد كار مردم را به مردم سپرد چرا كه در دولت تدبير و اميد اعتقاد براين است تا از توان و همكاري سمن ها در مباحث اجتماعي بيشتر بهره برد.
وي ادامه داد: اين قول را مي دهم كه در حوزه سياسي و اجتماعي استانداري امور مختلف در مباحث اجتماعي به سمن ها محول شود.
حسن بيگي افزود: از سال 92 تاكنون 697 مورد پرونده تشكيل شده است كه در جلسات هيات نظارت 471 سمن مجوز دريافت كردند.
معاون سياسي و اجتماعي استاندار تهران ادامه داد: از زمان ابلاغ آيين نامه سازمان هاي مردم نهاد از سال 81 تا 92 نيز 143 سازمان مردم نهاد مجوز گرفتند.
حسن بيگي تصريح كرد: از سال 92 تاكنون 244 جلسه هيات نظارت براي رسيدگي به امور سمن ها و تخلفات آنان برگزار شده است.
وي همچنين اظهار كرد: در تلاش هستيم تا خانه سمن ها داير شود.

* وجود پنج تا شش هزار كودك بي هويت در استان تهران
مديركل امور بانوان استانداري تهران نيز در اين جلسه گفت: بايد از ظرفيت انجمن و سمن ها به خوبي استفاده كرد چرا كه در حال حاضر پنج تا شش هزار كودك بي هويت در استان تهران وجود دارد.
ثريا شارقي با اشاره به اينكه متاسفانه روزانه بازتوليد اين افراد هستيم گفت: براين اساس تصميم گرفته شده تا در ابتدا از بازتوليد اين افراد جلوگيري شود.
وي گفت: با پيگيري استاندار تهران، موسسه بهاران منطقه 9 در اختيار مجتمع خدمات فوريت اجتماعي فرماندار تهران قرار مي گيرد تا كودكان بي هويت به آن مكان ارجاع داده شوند.
مديركل امور بانوان استانداري تهران ادامه داد: در حال حاضر مبحث كودكان بي هويت مسئله اجتماعي بوده كه اگر از كنار آن بي تفاوت عبور كنيم قطعا در آينده به مسئله اي غير قابل كنترل تبديل خواهد شد.
خبرنگار: امين كمالي فر**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7247/7243//1348