بررسی مجدد بودجه 97 امروز در تلفیق پایان می یابد/ سقف اوراق مشاركت 20 هزار میلیارد تومان كاهش می‌یابد

تهران-ایرنا- سخنگوی كمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش می كنیم بررسی لایحه بودجه 1397 كل كشور امروز - دوشنبه - در این كمیسیون به پایان برسد و گزارش آن را به هیات رییسه مجلس ارائه كنیم.

علی اصغر یوسف‌نژاد روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درمورد مخالفت روز گذشته مجلس با كلیات مصوبه كمیسیون تلفیق از لایحه بودجه سال آینده و ارجاع آن به این كمیسیون برای رفع ایرادات آن اظهار داشت: كمیسیون تلفیق تلاش می كند امروز بررسی مجدد بودجه 97 را به پایان برساند.
وی افزود: تمام تلاش ما این است كه نظرات و دیدگاه های نمایندگانی كه ایراداتی را به گزارش كمیسیون تلفیق وارد می دانستند را در نظر بگیریم و اصلاحات آن را اعمال كنیم تا نظرات نمایندگان تامین شود.
نماینده مردم ساری در مجلس همچنین گفت: این ایرادات در موضوعاتی همچون اجرای هدفمندی یارانه ها، صندوق توسعه ملی، اوراق مشاركت و قیمت حامل های انرژی بود كه ما در جلسه امروز این موضوعات را بررسی می كنیم.
یوسف نژاد خاطرنشان كرد: نخستین مصوبه كمیسیون تلفیق در لایحه بودجه 97 در مورد اوراق مشاركت بود، این كمیسیون سقف انتشار اوراق مشاركت دولت را 38.5 هزار میلیارد تومان تعیین كرد، پیش از این كمیسیون تلفیق 50 هزار میلیارد تومان به این منظور پیش بینی كرده بود.
وی افزود: همچنین سقف اوراق مشاركت شهرداری‌ها و شركت‌های وابسته به دولت هم 21 هزار میلیارد تومان تعیین شد، این رقم نیز در مصوبه پیشین كمیسیون تلفیق 30 هزار میلیارد تومان بود، بنابراین طبق مصوبه این كمیسیون تاكنون حدود 20 هزار میلیارد تومان كاهش اوراق مشاركت را داشتیم.
به گزارش ایرنا، نمایندگان در جلسات علنی نوبت صبح و عصر یكشنبه مجلس به بررسی كلیات مصوبه كمیسیون تلفیق از لایحه بودجه 97 پرداختند.
پس از اظهارات 10 نماینده موافق و 10 نماینده مخالف، رای گیری درباره مصوبه كمیسیون تلفیق بودجه سال 1397 انجام شد و نمایندگان با 120 رای مخالف در برابر 83 رای موافق و 9 رای ممتنع از مجموع 216 نماینده حاضر با كلیات این مصوبه مخالفت كردند.
علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی نیز پس از رد كلیات بودجه 97 در صحن علنی مجلس گفت كه كمیسیون تلفیق مجلس از همین امشب بررسی دوباره بودجه 97 را آغاز و آن را ظرف 72 ساعت آینده بررسی كند.
لاریجانی افزود: به دلیل این كه باید بررسی بودجه در تلفیق 72 ساعت به طول انجامد و سپس بودجه به جلسه علنی مجلس بیاید، این مدت تا روز چهارشنبه طول می كشد، از این رو ما دوباره كلیات بودجه 97 را روز شنبه هفته آینده در مجلس بررسی می كنیم.
سیام**9121 **1336
خبرنگار: سمیه لاری** انتشار:مهرنوش خانزایی