۸ بهمن ۱۳۹۶، ۲۱:۱۲
کد خبر: 82811664
T T
۰ نفر
تعطیلی و تاخیر در فعالیت مدارس چندشهر استان مركزی به دلیل برف و سرما

اراك - ایرنا - اداره كل آموزش و پرورش استان مركزی اعلام كرد: فعالیت مدارس چند شهرستان در این استان روز دوشنبه به دلیل برف و سرما با تعطیلی و تاخیر مواجه است.

در اطلاعیه آموزش و پرورش استان مركزی كه نسخه ای از آن شامگاه یكشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت، آمده است: مدارس شهرستان زرندیه در تمام مقاطع تحصیلی در نواحی شهری و روستایی در نوبت صبح روز دوشنبه به علت برودت هوا و یخبندان معابر تعطیل است.
اطلاعیه می افزاید: تعطیلی اضطراری مدارس زرندیه به علت مشكلات تردد دانش آموزان و احتمال آسیب دیدن آنان است.
در بخشی از این اطلاعیه آمده است: همچنین تمامی مراكز پیش دبستانی زرندیه نیز مشمول تعطیلی نوبت صبح روز دوشنبه هستند.
در این اطلاعیه عنوان شده است: به دلیل بارش برف و سرمای شدید، فعالیت مدارس در تمامی دوره های تحصیلی در مناطق شهری و روستایی شازند و نوبران در نوبت صبح با تاخیر و در ساعت 9 و 30 دقیقه آغاز می شود.
در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است: همچنین تمامی مراكز پیش دبستانی و تمامی دوره های تحصیلی مدارس در مناطق شهری و روستایی نواحی یك و 2 اراك نیز در روز دوشنبه در نوبت صبح با 2 ساعت تاخیر فعالیت خود را آغاز می كنند.
اطلاعیه می افزاید: فعالیت مراكز پیش دبستانی و مدارس تمامی دوره های تحصیلی در شهرستان های فراهان، تفرش، خمین، خنداب، كمیجان، دلیجان، سربند و نوبران نیز در نوبت صبح در ساعت 9 و 30 دقیقه آغاز می شود.
اطلاعیه عنوان كرده است: در روز دوشنبه فعالیت مراكز پیش دبستانی و تمامی دوره های تحصیلی شهر و روستا در شهرستان محلات نیز در نوبت صبح با یك ساعت تاخیر همراه است.
روابط عمومی فرمانداری ساوه نیز در اطلاعیه ای اعلام كرده است: به دلیل سرمای هوا، كولاك و یخبندان جاده ها و معابر، فعالیت مراكز پیش دبستانی و مدارس تمامی دوره های تحصیلی در نوبت صبح در این شهرستان درساعت 9 و 30 دقیقه با تاخیر آغاز می شود.
مدارس شهرستان شازند و آشتیان نیز در تمامی مقاطع در نواحی شهری و روستایی فردا دوشنبه از ساعت 9 و 30 دقیقه فعالیت آموزشی خود را با تاخیر آغاز می كنند.
بارش برف در نقاط مختلف استان مركزی از شامگاه شنبه آغاز شده و پیش بینی می شود كه این سامانه بارشی تا اواخر وقت یكشنبه به طور متناوب در استان فعال باشد.
227 هزار دانش آموز در 2 هزار و 269 آموزشگاه استان مركزی به تحصیل اشتغال دارند.
شهرستان زرندیه از توابع استان مركزی است كه در 40 كیلومتری شهر پرند و 30 كیلومتری ساوه قرار دارد.
6991/6013/خبرنگار:معصومه ابراهیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری

سرخط اخبار استان‌ها