۸ بهمن ۱۳۹۶، ۱۵:۴۷
کد خبر: 82811308
T T
۰ نفر
پيكر رايزن فرهنگي ايران در صربستان در بهشت زهرا آرام گرفت

تهران - ايرنا - پيكير زنده ياد محسن سليماني با حضور جمعي از كاركنان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي تشييع و در قطعه نام آوران بهشت زهرا (س) آرام گرفت.

به گزارش خبرنگار فرهنگي ايرنا، مراسم تشييع و خاكسپاري زنده‌ياد محسن سليماني، وابسته فرهنگي سفارت جمهوري اسلامي ايران در صربستان روز يكشنبه با حضور خانواده وي همچنين رئيس، معاونان، مديران و كاركنان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي برگزار شد.
در اين مراسم پيام‌هاي تسليت سيدعباس صالحي، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، محمد جواد ظريف، وزير امور خارجه و ابوذر ابراهيمي تركمان رييس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي نيز قرائت شد.
در ادامه مراسم قهرمان سليماني، معاون پژوهشي و آموزشي سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي طي سخناني در اين مراسم، نكاتي را درباره فضائل و شاخص‌ترين ويژگي‌هاي اخلاقي زنده‌ياد محسن سليماني بيان كرد.
همچنين، فرزند مرحوم محسن سليماني ضمن قرائت اشعاري در وصف تواضع و فروتني پدر، به نقل خاطراتي كه از آن مرحوم داشت، پرداخت.
براساس اعلام سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، با توجه به شرايط ايجاد شده جوي و بارش سنگين برف در تهران، مراسم تشييع و تدفين پيكر زنده‌ياد مرحوم محسن سليماني، كه قرار بود ساعت 10 صبح امروز طبق برنامه برگزار شود، با حدود دو ساعت تاخير به علت عدم آمدگي سالن هاي تشريفات بهشت زهرا(س) انجام شد.
حجت‌الاسلام سيد محمود دعايي و نيز فرهاد حسن‌زاده، فريدون عموزاده‌ خليلي و جمعي ديگر از نويسندگان و علاقمندان به حوزه ادبيات و نشر كشور و اصحاب رسانه از ديگر حاضران در اين مراسم بودند.
به گزارش ايرنا، مرحوم محسن سليماني رايزن فرهنگي سفارت جمهوري اسلامي ايران در بلگراد پايتخت جمهوري صربستان در حاليكه صبح دوشنبه هفته گذشته براي خريد به فروشگاهي در بلگراد رفته بود دچار حمله قلبي شد و بلافاصله براي درمان به بيمارستان منتقل شد.
مرحوم محسن سليماني، از مديران فرهنگي كشورمان از حدود 2 سال قبل مسئوليت رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در صربستان را به عهده داشت. وي ضمن اينكه سال‌ها كارشناس ارشد امور فرهنگ بين‌الملل در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي بوده، چند سالي نيز نماينده فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در انگلستان (لندن) و آمريكا (نيويورك) بود.
وي در سال ۱۳۳۸ در تهران به دنيا آمد و در رشته ادبيات و زبان انگليسي از دانشگاه علامه طباطبايي فارغ‌التحصيل شد و در همين رشته مدرك دكتري گرفت.
سليماني فعاليت در حوزه ادبيات را از سال ۱۳۵۹ آغاز كرد و در زمينه نقد ادبي، اصول داستان‌نويسي و مجموعه‌هاي داستاني، حدود ۱۰۰ اثر را تأليف و ترجمه كرد.
او علاوه بر ترجمه و تأليف، در راديو و تلويزيون نيز نويسندگي كرد و در حدود هفت سال در مطبوعات قلم زد. وي همچنين دبيري سرويس ادبيات و هنر در نشريات و روزنامه‌هاي مختلف از جمله همشهري را به عهده داشت. سليماني سردبيري فصلنامه‌هاي متعددي از جمله جنگ سوره‌ها را نيز به عهده داشته است.
آن مرحوم پيش از اين دو بار داور كتاب سال و يك بار هم داور جايزه ادبي جلال آل‌احمد و يك سال عضو هيأت مديره انجمن نويسندگان كودك و نوجوان بوده است.
مراسم ختم و نكوداشت ياد و خاطره زنده‌ياد محسن سليماني، از ساعت 16 الي 17:30 روز سه‌شنبه 10 بهمن‌ماه در مسجد نور واقع در تهران، ميدان فاطمي برگزار مي شود.
فراهنگ ** 1355 ** 1823 تنظيم: علي اكبر قزوينيان ** انتشار: طاهره نبي اللهي
۰ نفر