۸ بهمن ۱۳۹۶، ۱۰:۲۸
کد خبر: 82810651
T T
۰ نفر

هواشناسی: قطع بارش ها از فردا

۸ بهمن ۱۳۹۶، ۱۰:۲۸
کد خبر: 82810651
هواشناسی: قطع بارش ها از فردا

تهران- ایرنا- سازمان هواشناسی كشور اعلام كرد: بارش در تهران تا بعدازظهر امروز و در كشور تا فردا قطع می شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی كشور روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: پیش بینی ها نشان می دهد بارش از بخش های غربی در مناطق مركزی، استان تهران، بخش های شمالی تا شمال شرق ادامه دارد اما انتظار داریم امروز به تدریج در نیمه غربی بارش ها قطع و فقط به بخش های شمالی و شمال شرق كشور منتهی شود.
وی با بیان این كه بارش ها از فردا به تدریج در كل كشور قطع می شود، افزود: در تهران بارش ها تا بعدازظهر امروز ادامه دارد اما به تدریج از شدت آن كاسته می شود.
وظیفه اظهار كرد: در حاشیه دریای خزر نیز بارندگی كم و بیش ادامه دارد كه در بخش های غربی خزر به تدریج قطع می شود اما در بخش های شرقی تا فردا ادامه دارد.
به گفته وظیفه: در بخش های دریای خزر در قالب نقاط بارش به صورت برف است و فقط حاشیه دریای خزر به علت گرمتر بودن هوا برف ندارد و شاهد بارندگی هستیم ، اما رشت بارش برف دارد.
وظیفه درباره افت دما در كشور افزود: در مناطق كوهستانی شمال غرب و غرب افت دما خواهیم داشت، به طور كلی با توجه به فصلی كه در آن قرار داریم در این شرایط در تمام نقاط كشور افت دما خواهیم داشت.
وی با بیان این كه دمای تهران شب گذشته به منفی چهار درجه رسید، دمای منفی شش را برای امشب تهران پیش بینی كرد.
وی توصیه كرد هموطنان از تردد غیر ضروری در معابر و جاده ها خودداری كنند و رانندگان حین رانندگی تا حد امكان شرایط عابران را رعایت كنند.
مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی كشور گفت: اكنون برف زیادی روی درختان نشسته است بنابراین لازم است هم شهرداری و هم هموطنان باغچه منازل و یا درختان در منازل خود را از برف پاك كنند چون هوا به تدریج در حال سرد شدن است و ذوب برف نداریم بنابراین به یخ تبدیل و در نهایت موجب شكستن درختان می شوند .
وی ادامه داد: این بارش برف در فصل و زمان بسیار مناسبی رخ داده است، همچنین با توجه به كم آبی و خشك شدن منابع آبی برای كشاورزان نعمت بزرگی است.
وظیفه تاكید كرد: علاوه بر این، با توجه به شرایط كم آبی به خصوص برای مناطقی مانند تهران كه با كمبود شدید آب مواجه است، بارش ها جای شكر دارد، هر چند بارش به صورت برف بوده اما اگر همین هم نبود چه بسا در تامین آب شرب نیز با مشكل مواجه می شدیم.
مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی كشور درباره ورود سامانه جدید بارشی دیگری به كشور گفت: فعلا سامانه قابل توجهی نداریم.
بر اساس اعلام سازمان هوا شناسی، با توجه به كاهش شدید دما در نیمه شمالی كشور طی امشب و صبح روز دوشنبه یخ زدگی در معابر عمومی و جاده های بین شهری و احتمال ریزش بهمن به سبب انباشت برف در مناطق برفگیر جاده های كوهستانی پیش بینی می شود. از این رو به شهروندان توصیه می شود از سفر غیر ضروری خودداری كرده و در صورت لزوم از تجهیزات زمستانی و به خصوص زنجیر چرخ استفاده كنند.
به دلیل كاهش شدید دما در غالب نقاط كشور و ماندگاری آن تا صبح چهارشنبه مدیریت در بهینه سوخت و انرژی به ویژه مصرف گاز جهت اجتناب از افت فشار در شبكه گازرسانی توصیه می شود.
علمی 9014**
خبرنگار: كیمیا عبدالله پور* انتشار: محتشمی پور
۰ نفر