۳ بهمن ۱۳۹۶، ۲۰:۱۸
کد خبر: 82805982
T T
۰ نفر
مديرعامل بانك صادرات ايران استعفا كرد

تهران - ايرنا - سياوش زراعتي مديرعامل بانك صادرات ايران از مديرعاملي اين بانك استعفا كرد تا پنجمين تغيير در مديريت بانك ها در دولت دوازدهم رقم بخورد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي ايرنا، پس از استعفاي زراعتي و با تصويب هيات مديره بانك صادرات، مسئوليت موقت اداره بانك به حميد تهرانفر عضو هيات مديره و قائم مقام آن سپرده شده است.
مجمع عمومي فوق العاده بانك صادرات براي انتخاب مديرعامل جديد، 15 بهمن ماه جاري با حضور صاحبان سهام تشكيل مي شود.
زراعتي اوايل تابستان 95 مديرعاملي بانك صادرات را بر عهده گرفت؛ وي پنجمين مدير بانكي است كه در دولت دوازدهم تغيير مي كند.
پيش از وي مديران عامل بانك هاي ملت، تجارت، مسكن و كشاورزي تغيير كردند كه از اين ميان تنها مديرعامل بانك كشاورزي به دليل انتصاب به عنوان مديرعامل صندوق توسعه ملي، از اين مسئوليت خداحافظي كرده است.
به تازگي مسعود كرباسيان در حكمي حجت الله صيدي را به عنوان نماينده سهام دولت در هيات مديره بانك صادرات ايران منصوب كرده است و گمانه زني ها از احتمال انتخاب وي به عنوان مديرعامل آتي اين بانك حكايت دارد.
بخش عمده سهام بانك صادرات ايران در سال 88 از طريق بورس به بخش خصوصي واگذار شد اما هنوز بخشي از سهام آن در اختيار دولت بوده و بخشي از سهام نيز در سبد سهام عدالت قرار دارد.

اخبار اقتصادي ايرنا در تلگرام: IRNAeco@
اقتصام*9123*2025
خبرنگار: زهره دريغ گفتار*انتشار دهنده: ليلا جودي
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد