رویداد نوآوری بهره‌ور در بخش آب برگزار می‌شود

تهران- ایرنا- رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران با تاکید بر اینکه حوزه آب محورهای مهم برنامه هفتم پیشرفت کشور است، گفت: امسال رویداد نوآوری بهره‌ور در بخش آب برگزار می‌شود.

میر سامان پیشوایی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: حوزه آب به‌عنوان یکی از مواردی که مورد تمرکز برنامه هفتم پیشرفت کشور و به طور خاص بهره‌وری آب به‌عنوان یک سیاست کلی در برنامه هفتم توسط رهبری ابلاغ شده مورد تمرکز سازمان ملی بهره‌وری هم است.

وی ادامه داد: امسال برنامه‌ای که در این زمینه داریم برگزاری رویداد نوآوری بهره‌ور حوزه آب است.

رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران خاطرنشان کرد: وزارت نیرو و وزارت جهاد کشاورزی نیازهای خود را در بخش آب به سازمان ملی بهره‌وری اعلام می‌کنند.

پیشوایی گفت: سازمان ملی بهره‌وری ایران هم این نیازها را فراخوان می‌کند و هسته‌های نوآور و شرکت‌های دانش‌بنیان با دریافت این نیازها ایده می‌دهند.

وی ادامه داد: این ایده‌ها در یک روندی داوری می‌شوند و برگزیده‌ها برای اجرای ایده به دستگاه مربوط معرفی می‌شود.

رئیس سازمان ملی بهره‌وری بیان کرد: تجربه این کار سال گذشته در بخش انرژی وجود دارد و با همکاری وزارت نیرو برگزار شد و امسال محوریت حوزه آب است.

به گزارش ایرنا، رئیس سازمان ملی بهره‌وری روزهای اخیر گفته بود: در بخش آب کشور مشکلات بسیار جدی داریم؛ وجود چاه‌های غیرمجاز یکی از این مشکلات است و می‌توان با فناوری‌های نوین این مشکل را برطرف کرد.

میر سامان پیشوایی خاطرنشان کرد: اکنون دو استان پر آب کشور با مشکل کم‌آبی روبرو هستند که جای شگفتی دارد؛ نبود بهره‌وری مناسب در برداشت آب در پایین‌دست سبب بروز مشکل کم‌آبی شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha