۳ بهمن ۱۳۹۶، ۱۶:۰۱
کد خبر: 82805708
T T
۰ نفر
هنيه: با اتحاد، تهديدهاي اسرائيل و آمريكا به فرصت تبديل مي شود

تهران- ايرنا- 'اسماعيل هنيه' رئيس دفتر سياسي جنبش مقاومت اسلامي فلسطين (حماس) گفت: اگر مبارزه را به نحو درست مديريت كرده و نيروهاي خود را براي قدس متحد سازيم، مي توانيم تهديدها و چالش هاي آمريكا و اسرائيل را به فرصت تبديل كنيم.

بنا بر اعلام پايگاه خبري فلسطيني (معا)، هنيه در سخنان امروز (سه شنبه) خود افزود: در مقابل تصميمات عجولانه آمريكا و رژيم صهيونيستي در صورتي كه ما با هم متحد باشيم، فرصتي تاريخي پيش روي ما قرار خواهد داد.
رئيس دفتر سياسي حماس تصريح كرد: تصميمات اخير دولت آمريكا (عليه فلسطين) در حقيقت اعلام پايان روند صلح است و دولت آمريكا هيچگاه ميانجي بي طرفي در عمليات صلح نبوده و همواره با تصميم هايش شعله اختلاف ها را برافروخته ساخت.
وي تاكيد كرد: هيچ وطن جايگزيني براي فلسطين و مساله تاريخي بازگشت فلسطينيان به سرزمين هاي خود را نخواهيم پذيرفت.
هنيه افزود: ما دشمن صهيونيستي را در جنايت اخير در شهر صيداي لبنان كه در اثر آن 'محمد حمدان' از اعضاي جنبش مقاومت اسلامي حماس زخمي شد، مسئول مي دانيم.
رئيس دفتر سياسي حماس درباره سخنان پنس در كنيست رژيم صهيونيستي نيز گفت: سخنان مايك پنس معاون رئيس جمهوري آمريكا در كنيست رژيم صهيونيستي تاكيدي بود بر اينكه واشنگتن يك ائتلاف استراتژيك با رژيم اشغالگر قدس دارد و منافع و خواسته هاي كشورهاي عربي هيچ اهميتي براي آن نداشته و آمريكا سعي دارد منطقه را به خدمت رژيم اشغالگر اسرائيل درآورد.
هنيه تاكيد كرد: حتي اگر همه دنيا پايتختي قدس براي رژيم صهيونيستي را به رسميت بشناسد، اين مساله تصميمي باطل است و براي ملت ما الزام‌آور نيست.
وي بيان داشت: آنچه كه امروز در اطراف ما ر جريان است در چارچوب آماده سازي منطقه براي صلح منطقه اي يا عادي سازي روابط با رژيم اشغالگر قدس و صلح اقتصادي با آن رژيم است.
'رويدادهاي جاري در منطقه نشان مي دهد كه تحركات جدي براي تشكيل يك ائتلاف قوي در منطقه براي مواجهه با تصميمات آمريكا و به رسميت نشناختن اسرائيل در جريان است.'
هنيه همچنين گفت: حماس در حل بازسازي روابط سياسي خود در منطقه با هدف متحد سازي همه نيروها براي مواجهه با سياست هاي رژيم اشغالگر قدس است؛ اگر ما نيروي خود را براي قدس جمع كينم، مي توانيم تهديد را به فرصت تبديل نماييم و در نتيجه هيچ كشور عربي جرات نخواهد كرد كه با اسرائيل صلح كند.
وي ضمن اشاره به رفتار نژادپرستانه رژيم صهيونيستي با عرب هاي ساكن فلسطين اشغالي 1948 نيز گفت: از تمامي نمايندگان عرب كنيست كه حين سخنراني مايك پنس اعتراض كرده و موضع خود را در مخالفت با تصميم ترامپ در مورد قدس اعلام كردند، تقدير و تشكر مي كنيم.
هنيه با بيان اينكه ملت فلسطين نسبت به اوضاع داخلي خود نگران است، افزود: براي تحقق آشتي ملي دست به هر كاري زديم و با جديت به دنبال تحقق وحدت ملي براي جلوگيري از نابودي مساله فلسطين هستيم؛ برخي ها اصل مشاركت و دمكراسي را قبول ندارند، تماس ها و ديدارها با مقامات جنبش فتح براي تحقق نهايي آشتي ملي همچنان ادامه دارد و ما در حال حاضر با نبردي به مراتب بزرگ تر از اختلافات روبرو هستيم.
خاورم**9366**1275
مترجم:صغري رحيمي*انتشار دهنده: مجيد جعفري
۰ نفر

سرخط اخبار جهان