۳ بهمن ۱۳۹۶، ۱۴:۵۶
کد خبر: 82805619
T T
۰ نفر
آيين نكوداشت مقام والاي مادر در بوشهر برگزار شد

بوشهر- ايرنا- به مناسبت ولادت حضرت زينب (س) و روز پرستار آئين نكوداشت مقام والاي مادر به همت استانداري بوشهر و بنياد فرهنگي بين المللي مادر در اين استان برگزار شد.

به گزارش ايرنا، بنيانگذار بنياد فرهنگي بين المللي مادر روز سه شنبه در اين آيين گفت: هدف از برگزاري اين آئين تجليل از جايگاه و نقش مادر در جامعه است.
غلامرضا محمدي افزود: مادران حلقه اتصال كانون گرم خانواده هستند و نقش مهمي در تربيت فرزندان و تحكيم بنيان خانواده دارند.
وي اضافه كرد: بنياد مادر يك بنياد فرهنگي بين المللي است كه از سازمان هاي مردم نهاد تشكيل شده و وابسته به هيچ ارگان، نهاد، حزب و يا گروهي نيست و هرگونه فعاليت سياسي در آن ممنوع است.
وي افزود: هيچگونه تبعيض از لحاظ زبان، رنگ، مليت، قوميت، فرهنگ، عقيده و مذهب در بنياد مادر وجود ندارد.
محمدي با اشاره به اينكه تاكنون آئين تقدير از مادران نمونه استان در 23 استان كشور برگزارشده است ادامه داد: آشنا كردن جامعه بويژه نسل جوان با جايگاه و نقش والاي مادر، تبيين و تاثير نقش مادران در ساختن جامعه اي ايده آل، پررنگ تر كردن مسئوليت هاي جامعه بويژه فرزندان در قبال حقوق مادران، آموزش مسئوليت هاي خطير مادري به بانوان جوان در قبال فرزندان و رفتار متقابل آنان نسبت به مادران از جمله اهداف بنياد مادر است.
وي ايجاد مراكز مشاوره براي مادران بمنظور برطرف كردن تنگناهاي فرهنگي، اجتماعي، حقوقي، درماني، فراهم كردن زمينه آموزش از مهد كودك تا سطوح دانشگاهي و انتخاب مادران نمونه را به عنوان يكي ديگر از هدف هاي بنياد مادر عنوان كرد.
محمدي افزود: بنياد مادر نگاه جهاني دارد كه از فرمايش رسول اكرم(ص) مبني بر اينكه بهشت زير پاي مادران است نشات گرفته است.
محمدي بيان كرد: اين بنياد با پنج دانشگاه معتبر كشور تفاهم نامه امضا كرده است.
استاندار بوشهر گفت: يكي از آسيب هايي كه متوجه برخي از طرح ها و برنامه ها مي شود سياسي شدن آنهاست.
عبدالكريم گراوند افزود: سياسي نبودن و وابسته به هيچ جناح سياسي نبودن بنياد بين المللي مادر از جمله رمزهاي موفقيت اين بنياد است.
وي اضافه كرد: همه شخصيت هاي بزرگ اين سرزمين از دامن مادر به اين مقام و مرتبه رسيده اند كه بايد از اين مقام به شايستگي تجليل شود.
گراوند اضافه كرد: بهره برداري سياسي از اين برنامه ها از تاثير آنها در جامعه مي كاهد.
وي برضرورت ارج نهادن به مقام شامخ مادر در جامعه تاكيد كرد.
مديركل امور بانوان و خانواده استانداري بوشهر نيز گفت: هدف از برگزاري اين آئين تجليل از مادران فرهيخته و دلسوز استان است.
فاطمه دهقاني افزود: رشد و بالندگي ملت به كيفيت تربيت نيروي انساني آن بستگي دارد.
وي اضافه كرد: مادران نيرومندترين پايگاه اجتماعي هستند كه تلاش شده با اين كار فرهنگ تقدير از اين شخصيت در جامعه نهادينه شود.
دهقاني اضافه كرد: اين همايش به ابتكار و همت بنياد مادر و انجمن فرهنگي بانوان برگزار شده است.
6047/6043**
خبرنگار: موناعيدان*انتشاردهنده: خدانظرخواجه