۲ بهمن ۱۳۹۶، ۱۶:۵۰
کد خبر: 82804494
T T
۰ نفر
چهل و هشتمين مجمع جهاني اقتصاد از فردا در داووس سوييس آغاز مي شود

تهران - ايرنا - اجلاس مجمع جهاني اقتصاد 2018 از روز سه شنبه - سوم بهمن ماه - با موضوع 'ايجاد آينده اي مشترك در جهاني متلاشي' در شهر داووس سوئيس آغاز بكار خواهد كرد.

به گزارش روز دوشنبه ايرنا، اين مجمع به مدت چهار روز و باموضوع 'ايجاد آينده اي مشترك در جهاني متلاشي'برگزار مي شود موضوعي كه برگزار كنندگان اميدوارند بستري براي تجديد تعهدات بين المللي فراهم آورده و راهي براي حل چالش هاي جهاني ارايه كند.
گسترش همكاري هاي چند جانبه براي حل مشكلات سياسي، اقتصادي و اجتماعي بين كشورهاي مختلف از ديگر اهداف اين اجلاس عنوان شده است كه بالغ بر 2500 شركت كننده از بيش از 100 كشور جهان در آن حضور مي يابند.
علاوه بر همكاري هاي بين المللي، غلبه بر اختلافات در داخل كشورها از ديگر اولويت هاي اجلاس امسال خواهد بود. اختلافاتي كه اغلب ناشي از ناكام ماندن در تعهد به قراردادهاي اجتماعي است كه خود نيز معلول عدم حفاظت از جوامع در مقابل هيجانات ناشي از جهاني شدن، گسترش رسانه هاي اجتماعي و تولد انقلاب چهارم صنعتي است. به طور خلاصه، اين هيجانات باعث از بين رفتن اعتماد به موسسات و آسيب رساندن به رابطه بين كسب و كار و جامعه گرديده است.
به لطف ظرفيت هاي افزوده شده بر دستور كار چهارده گانه اين اجلاس، شركت كنندگان قادرند به منظور اعمال تغييرات مثبت جهاني، اهداف گوناگوني را دنبال نمايند.
مطالعات نشان مي دهد هر ساله شمار شركت كنندگان آمريكايي بيش از ديگر كشورها در اين اجلاس است كه دليل آن وضعيت اقتصادي امريكا ،سهم اين كشور در اقتصاد دنيا و سهم واحدهاي توليدي آن در عرصه توليد جهاني است.
درسال 2018 ميلادي ازميان حدود 2500شركت كننده در داووس حدود 700نفر ازكشور امريكا خواهند بود درحاليكه شمار شركت كنندگان بريتانيايي برابر با 266 نفر، شركت كنندگان سوييسي 223 نفر و شركت كنندگان هندي 129 نفر خواهد بود. در اين اجلاس 118 نفر از كشور چين، 116 نفر از آلمان و 93 نفر از كشور فرانسه حضور خواهند داشت.
گفتني است در سال جاري 65 نفر از امارات در اين اجلاس شركت مي كنند كه براي كشوري به وسعت امارات و با اين جمعيت اندك، سهم و موفقيت بزرگي محسوب مي شود.
به گزارش رويترز، در گزارش ريسك جهاني كه ازسوي مجمع جهاني اقتصاد منتشرشده، وضعيت بد آب وهوايي، نابرابري اقتصادي وحملات سايبري از جمله خطرات سال 2018 برشمرده شده اند. اما مهمترين دغدغه جهان در سال جاري، خطر نزديك شدن به جنگ هسته اي بين كره شمالي و آمريكا پس از يك سال درگيري لفظي رهبران دو كشور عنوان شده است.
براساس اعلام برنامه نشست مجمع جهاني اقتصاد درسال 2018، نارندرا مودي نخست وزير هند، نطق افتتاحيه و دونالد ترامپ سخنراني اختتاميه اين اجلاس را ايراد خواهند كرد.
در اين رويداد، رئيس‌جمهوران و نخست‌وزيران كشورهاي گروه هفت و گروه 20 حضور خواهند داشت. همچنين 340 نفر از مقامات برجسته سياسي كشورهاي جهان در مجمع جهاني اقتصاد حضور خواهند داشت كه 10 نفر از قاره آفريقا، 9 نفر از خاورميانه و آفريقاي شمالي و 6 نفر از آمريكاي لاتين خواهند بود.
بيش از 21درصد از شركت كنندگان در اجلاس امسال را زنان تشكيل مي دهند. آماري كه نشست سال 2018 اين مجمع را از اين بابت منحصر به فرد خواهد كرد.
اروپام**3991**1590
۰ نفر