۲ بهمن ۱۳۹۶، ۱۴:۰۹
کد خبر: 82804253
T T
۰ نفر
نصب 4 هزار دوربين براي تامين امنيت مكان هاي حساس و نهادهاي عمومي الجزاير

تهران - ايرنا - سازمان 'نظارت تصويري' اداره صنايع نظامي وابسته به وزارت دفاع ملي الجزاير، به منظور تامين امنيت شهرهاي بزرگ، ورزشگاهها، ايستگاه هاي سوخت، بانك ها، سالن هاي امتحانات و 22 فرودگاه چهار هزار دوربين پيشرفته ثابت و متحرك در اين مكانها نصب مي كند .

به گزارش ايرنا، روزنامه الجزايري 'الشروق' امروز (دوشنبه) نوشت: انتظار مي رود بزرگترين بخش اين طرح در 'مسجد اعظم' الجزيره پايتخت اين كشور به منظور مبارزه با جنايت هاي سازمان يافته عليه افراد و يا دارايي هاي عمومي و اقدامات خرابكارانه و تروريسم اجرا شود.
اين دوربين ها به سالن هاي عملياتي مراكز امنيتي كه بدون وقفه و در طول 24 ساعت تحت نظارت هستند، مرتبط مي شوند.
به گزارش الشروق، سرهنگ دوم 'عبدالكريم شمبازي' مدير سازمان نظارت تصويري وابسته به اداره صنايع نظامي وزارت دفاع ملي الجزاير گفت كه اين سازمان در صدد توليد دوربين هاي نظارتي ثابت و متحرك است تا همه شهرهاي الجزاير را به تدريج به اين سيستم ها مجهز كند.
وي افزود كه سرويس هاي امنيتي پايتخت تا به امروز يك هزار و 730 دوربين نظارتي دريافت و نصب كرده اند و قرار است كه الجزايره به چهار هزار دوربين مجهز شود و اين دوربين ها در مسيرهاي اصلي، چهار راه ها، خيابان هاي اصلي و مناطق شهري نصب شوند.
مقام الجزايري اضافه كرد كه هم اكنون اين سازمان در حال به روزرساني توليد دوربين هاي ويژه شهرهاي بزرگ الجزاير است و برنامه هاي آن شامل شهرهاي 'وهران'، 'عنابه'، 'سطيف' و 'قسنطينه' مي باشد .
وي گفت اين سازمان كه مجوز توليد سيستم هاي نظارت تصويري منحصر به فرد براي نهادهاي دولتي و نظامي را دريافت كرده، براي توليد دوربين هاي پيشرفته نظارت در ورزشگاهها مانند 'براكي' در پايتخت و ورزشگاههايي كه در حال ساخت هستند و همچنين مكان هاي حساس و نهادهاي دولتي و در كنار آن براي 22 فرودگاه از جمله فرودگاه بين المللي جديد 'هواري بومدين' تلاش مي كند .
شمبازي افزود: اين سازمان در چارچوب مشاركت با وزارت آموزش و پرورش اقدام به نصب دوربين هايي در اداره ملي آزمونها و مسابقات براي ضبط هر گونه اقدام غير قانوني كرده است .
وي اضافه كرد : دستگاه هاي كنترل از راه دور دوربين ها نيز در سالن هاي عمليات امنيتي قرار دارند و تمامي حركات مشكوك در طول 24 ساعت به دقت تحت نظر قرار دارد.
الشروق نوشت: با استفاده از اين دوربين ها عوامل امنيتي مي توانند عامل زمان را در رسيدن به مظنون و يا به طور مستقيم شناسايي عاملان در موارد سرقت و يا حمله كاهش دهند و در هر حال هر حركتي كه مربوط به عمليات تروريستي است را تحت نظر قرار دهند.
الجزاير در سالهاي اخير هدف چند عمليات تروريستي بوده كه آخرين آن در شهريور ماه امسال در شهر 'تيارت' در 300 كيلومتري الجزيره پايتخت اين كشور صورت گرفت كه در نتيجه آن دو پليس و يك تروريست كشته شدند.
خاورم**1408**1651
مترجم: اكرم كرمي-انتشاردهنده:مسعودجعفريان