۲ بهمن ۱۳۹۶، ۱۱:۰۰
کد خبر: 82803911
T T
۰ نفر
برنامه اقتصادی عبدالله دوم ، اردنی ها را فقیر تر كرد

تهران-ایرنا- شبكه خبری «الجزیره» درگزارشی نوشت : در پی اجرای برخی برنامه های دولتی از جمله افزایش مالیات و قیمت ها در اردن، میزان فقر مردم این كشور را طی سال 2016 میلادی20 درصد افزایش داشته است.

به گزارش الجزیره، بیانیه های رسمی در اردن حاكی است كه میزان فقر در این كشور در سال 2016 میلادی 20 درصد افزایش داشته است، درحالی كه این رقم در سال 2010 میلادی 14 درصد بود.
«شورای سیاست های اقتصادی» كه به دستور «عبدالله دوم» شاه اردن از مسئولان بخش های عمومی و خصوص تشكیل شده، این بیانیه را صادر كرده است.
این نخستین بار است كه طی چند سال اخیر یك نهاد رسمی در اردن آمار فقر را اعلام می كند. این در حالی است كه نتایج آخرین تحقیقات انجام شده درباره فقر در ین كشور در سال2010 میلادی اعلام شده بود.
كارشناسان پیش بینی كردند كه به دلیل افزایش هزینه های زندگی پس از انجام یك سری برنامه های دولتی كه شامل افزایش مالیات و قیمت ها می شود، میزان فقر از20 درصد فراتر رود.
حكومت اردن دوشنبه گذشته از اجرای یك بسته بزرگ اقتصادی در راستای افزایش مالیات تحت نظارت صندوق بین المللی پول با هدف كاهش تدریجی سطح نرخ بدهی های عمومی این كشور، خبر داد.
این بسته شامل حذف معافیت مالیات عمومی برخی كالاها، افزایش مالیات ویژه برای بنزین و تنباكو، كاهش هزینه های گمركی و برخی برنامه های دیگر می شود.
دولت اردن درصدد آن است كه بهای نان یارانه ای را تا دو برابر افزایش دهد. این طرح قرار است ابتدای ماه آتی اجرایی شود و در مقابل دولت برای جبران این افزایش بها، سالانه مبلغی را به خانواده های كم درآمد اختصاص می دهد.
خاورم**9329**1064 مترجم: ندا بهبودی*