۱ بهمن ۱۳۹۶، ۱۷:۲۶
کد خبر: 82803323
T T
۰ نفر
استاندار: راه اندازي گمرك ريلي نقطه قوت براي خراسان شمالي است

بجنورد- ايرنا- استاندار خراسان شمالي راه اندازي گمرك ريلي در شهرستان جاجرم را يك نقطه قوت براي اين استان قلمداد و بر فعال شدن كامل آن طي هفته هاي آتي تأكيد كرد.

به گزارش ايرنا و به نقل از اداره كل روابط عمومي استانداري، محمدرضا صالحي يكشنبه در ديدار مديركل گمرك استان با ابراز خرسندي از فعاليت هاي منتج به مثبت شدن تراز تجاري استان و كشور در دولت تدبير و اميد، لزوم تحليل علمي و منطقي مباحث آماري حوزه صادرات و واردات را گوشزد كرد و افزود: بايد در كنار نقاط قوت استان، نقاط ضعف نيز شناسايي و براي آن ها راهكارهاي كارشناسي اتخاذ شود.
مديركل گمرك خراسان شمالي نيز از ركوردشكني اين مجموعه هم در حوزه صادرات و واردات و هم درآمد گمركي خبر داد و گفت: اين دستاورد با توجه به راه اندازي سامانه گمركي و ارائه خدمات آن در واحدهاي توليدي بزرگ و صادركننده استان محقق شده است.
جواد جعفري خاطرنشان كرد: صادرات قطعي استان در 9 ماه امسال با 122 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته به 57 ميليون دلار رسيده و درآمد ريالي گمرك استان هم قريب 70 ميليارد ريال بوده است.
به گفته وي، در همين مدت ميزان واردات از گمرك استان با 37 درصد افت به لحاظ ارزش دلاري در مقايسه با مدت مشابه پارسال، اندكي بيش از 8 ميليون دلار بوده است.
6042 انتشار: سيدحسين قدسي