۱ بهمن ۱۳۹۶، ۱۵:۲۱
کد خبر: 82803198
T T
۰ نفر

تداوم افزایش قیمت دلار و یورو در بازار آزاد

۱ بهمن ۱۳۹۶، ۱۵:۲۱
کد خبر: 82803198
تداوم افزایش قیمت دلار و یورو در بازار آزاد

تهران - ایرنا - در حالی كه نرخ دلار و یورو این روزها به شكل لحظه ای در بازار آزاد رو به افزایش است، امروز (یكشنبه) ركوردی جدید رقم زدند؛ هر دلار آمریكا به 46 هزار و 50 ریال و هر یورو 58 هزار و 500 ریال به فروش می رود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، با اینكه نرخ دلار در پایان معاملات دیروز بازار آزاد به 45 هزار و 330 ریال رسید، امروز را با نرخ 45 هزار و 530 ریال آغاز كرد و روند افزایشی خود را ادامه داد تا اینكه در حوالی ساعت 14 امروز وارد كانال 46 هزار ریالی شد و نسبت به دیروز 720 ریال رشد كرد.
این در حالی است كه یورو نیز از این تحولات عقب نمانده و در روزهای اخیر به قیمت های بی سابقه ای خرید و فروش می شود به شكلی كه با ثبت رشد 2020 ریالی نسبت به دیروز، 58 هزار و 500 ریال فروخته می شود.
نكته قابل تامل اینكه در زمان هایی مانند امروز كه قیمت ها در بازار ارز به شكل فزاینده و لحظه ای افزایش می یابد، صرافان، ضمن حذف قیمت ها از تابلو واحدهای خود، از فروش ارز مورد نیاز به خریداران امتناع می كنند كه انباشت تقاضا، به تشدید تقاضا و دلایل روانی آن می افزاید زیرا منجر به دامن زدن به معاملات فردایی دلار در بازار می شود.
در كنار رشد دلار و یورو، قیمت پوند انگلیس نیز در بازار رو به افزایش نهاد و با 1500ریال افزایش به 63 هزار و 340 رسید؛ درهم امارات نیز با 220 ریال رشد به 12 هزار و 580 ریال بسنده كرد.
با افزایش قیمت دلار، تزریق ارز مداخله ای بانك مركزی از طریق صرافی های منتخب نیز با نرخ های پایین تر از بازار تشدید شده است و اكنون برخی صرافی های بانكی، اسكناس دلار را به قیمت 45 هزار و 500 ریال و اسكناس یورو را به قیمت 56 هزار و 990 ریال به خریداران عرضه می كنند.
به موازات بروز جهش قیمتی در بازار ارز، بانك مركزی فعالیت نظارتی خود را با همكاری نیروی انتظامی كلید زده است و از اواخر هفته گذشته برخی واحدهای صنفی متخلف پلمپ شده اند.
عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران به تازگی از دستگیری پنج نفر به اتهام ایجاد اخلال در بازار ارز خبر داده است.
ولی اله سیف رئیس كل بانك مركزی هفته گذشته در توئیتر خود وعده داد كه به سنت سال های گذشته قیمت ارز در ماه های بهمن و اسفند كاهش می یابد.

اخبار اقتصادی ایرنا در تلگرام: IRNAeco@
اقتصام*2025
خبرنگار: لیلا جودی**انتشاردهنده: فرهاد راستی
۰ نفر