۱ بهمن ۱۳۹۶، ۱۴:۲۶
کد خبر: 82803095
T T
۰ نفر
سرانه فضاي ورزش دانش آموزي در كردستان 12 سانتي متر است

سنندج - ايرنا - معاون تربيت بدني و سلامت آموزش و پرورش كردستان گفت: سرانه فضاي ورزش دانش آموزي در استان بسيار پايين بوده و 12 سانتي متر است و كردستان از اين لحاظ در جايگاه 28 كشور قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، افشين خوشگوار روز يكشنبه در نشست خبري اظهار كرد: هم اكنون سرانه فضاهاي ورزشي سرپوشيده ورزش دانش آموزي استان هشت سانتي متر و فضاهاي روباز 16 سانتي متر است كه ميانگين آن 12 سانتي متر است.
وي با بيان اينكه در 95 درصد مدارس فضاي اجراي درس تربيت بدني حياط مدارس است، گفت: شايد فضاي مناسبي نباشد اما در حال حاضر شرايط به گونه اي است كه حياط مدارس به عنوان فضاي غالب ورزشي در درس تربيت بدني است.
معاون تربيت بدني و سلامت آموزش و پرورش كردستان ادامه داد: خلاء موجود در زمينه ورزش دانش آموزي اين استان كه تنها 2 ساعت زنگ ورزش نمي تواند جوابگوي نيازهاي جسمي و روحي دانش آموزان باشد و افزايش ساعت تربيت بدني در برنامه ملي هم به سادگي امكانپذير نيست.
وي اظهار كرد: در اين راستا و براي استفاده بيشتر دانش آموزان از فعاليت هاي ورزشي مكمل هايي از جمله المپيادهاي درون مدرسه اي، حياط پويا و نرمش صبحگاهي براي درس تربيت بدني تعريف شده است.

**120 هزار دانش آموز كردستاني تحت پوشش المپيادهاي ورزشي درون مدرسه اي قرار مي گيرند
خوشگوار افزود: المپياد درون مدرسه اي يكي از مكمل هاي درس تربيت بدني است كه در راستاي ايجاد شور و نشاط، استعداد يابي ورزشي و پروش استعدادها در سطح مدارس انجام مي شود.
وي اظهار كرد: سال تحصيلي گذشته هدف گذاري ما در استان تحت پوشش قرار دادن 73 هزار و 900 دانش آموز بود اما با تلاش هاي انجام شده 106 هزار دانش آموز تحت پوشش اين طرح قرار گرفتند.
معاون تربيت بدني و سلامت آموزش و پرورش كردستان با بيان اينكه هدف گذاري امسال ما نيز پوشش 84 هزار نفري است ادامه داد: بنا داريم در سال تحصيلي جاري تعداد دانش آموزان تحت پوشش المپيادهاي درون مدرسه اي را به 120 هزار نفر ارتقاء دهيم.
وي در ادامه حياط پويا را يكي ديگر از مكمل هاي درس تربيت بدني در مدارس استان اعلام كرد و گفت: اين طرح بيشتر در مدارس ابتدايي عملياتي مي شود و با نقاشي ها و اشكالي بر روي ديوارها و حياط مدرسه مهارت هاي مختلف ورزشي به دانش آموزان آموزش داده مي شود.
خوشگوار با بيان اينكه سال گذشته هدف گذاري ما تحت پوشش قرار دادن 420 مدرسه در اين طرح بود اما 474 مدرسه را پوشش داديم افزود: شاخص ما در سال تحصيلي جاري تحت پوشش قرار دادن 515 مدرسه است كه بنا داريم 545 مدرسه را تحت پوشش قرار دهيم.
وي همچنين نرمش صبحگاهي را يكي ديگر از طرح هاي درس تربيت بدني دانست و اظهار كرد: اين طرح در تمامي مدارس استان در حال اجرا است و شور و نشاط را در ميان دانش آموزان ايجاد كرده و آنان را براي ورود به كلاس هاي درس آماده مي كند.
معاون تربيت بدني و سلامت آموزش و پرورش كردستان افزود: طرح تربيت بدني با خانواده يكي ديگر از طرح هايي است كه مسال در 30 درصد مدارس استان اجرا مي شود و با اجراي آن خانواده هاي در برنامه هاي ورزشي مدارس مشاركت و فعاليت دارند.
به گزارش ايرنا، در سال تحصيلي جاري 89 درصد مدارس شهري و 78 درصد مدارس روستايي توسط 931 دبير و معلم تربيت بدني متخصص پوشش داده مي شوند.
خبرنگار: افسانه گلباغي**انتشار: عبدالله رحماني
7348/ 3020

سرخط اخبار استان‌ها