۱ بهمن ۱۳۹۶، ۱۰:۵۰
کد خبر: 82802714
T T
۰ نفر
عضو شوراي شهر شيراز:‌به نيازهاي معلولان توجه ويژه خواهيم داشت

شيراز- ايرنا - رئيس كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي اسلامي شهر شيراز گفت:همه شهروندان حق استفاده از خدمات شهري را دارند و در اين زمينه به معلولان و افراد كم توان توجه ويژه خواهيم داشت.

به گزارش ايرنا ليلا دودمان يكشنبه در ديدار با اعضاي انجمن فرهنگي، ورزشي و گردشگري معلولان پارس منطقه جنوب كشور افزود:متاسفانه در زمان حاضر امكانات و خدمات شهري به صورت عادلانه و متناسب با وضعيت افراد كم توان وجود ندارد.
وي اظهار داشت:شوراي اسلامي شهر شيراز در دوره كنوني سعي بر آن دارد تا اين امكانات و خدمات به طور عادلانه در خدمت تمام شهروندان قرار گيرد و همگان از آن بهره مند شوند.
اين عضوشوراي اسلامي شهر شيراز بيان كرد:بدون شك حضور معلولان نخبه درعرصه هاي مختلف اجتماعي و تصدي بعضي از مسئوليت ها توسط آنان مي تواند توجه جامعه و مسئولان را به توانمندي هاي اين افراد جلب كند.
دودمان گفت:‌قطعا شوراي اسلامي و شهرداري شيراز بايد بعضي از اولويت ها ي معلولان مانند ايجاد زمينه هاي دسترسي به امكانات شهري و همچنين مناسب سازي اماكن و معابر عمومي براي حضور معلولان را در اولويت برنامه هاي كاري خود قرار دهند.
مدير انجمن فرهنگي، ورزشي و گردشگري معلولان پارس منطقه جنوب كشور نيز گفت:بر اساس آخرين آمارهاي موجود قريب به 10 درصد از جمعيت كشور را معلولان و افراد كم توان تشكيل مي دهند كه اگر به آنان جانبازان معزز و افراد كهنسال نيز اضافه شود به مراتب آمارهاي بالاتري خواهد بود.
سعيد فاني افزود:اين افراد با توجه به وضعيت جسمي شان نيازمند امكانات و خدمات لازم و قابل دسترس براي حضور در اجتماع و فعاليت هاي اجتماعي هستند.
رئيس شوراي هماهنگي تشكل هاي مردم نهاد معلولان فارس بيان كرد:متاسفانه علي رغم تلاش هاي انجام شده متوليان امور معلولان طي سال هاي گذشته هنوز هم بسياري از امكانات و خدمات موجود در سطح جامعه براي معلولان قابل دسترس نبوده و اين موضوع منزوي شدن بسياري از اين افراد را به دنبال داشته است.
فاني ادامه داد:نگرش هاي منفي موجود در جامعه نسبت به موضوع معلوليت موجب شده تا بسياري از افراد كم توان علي رغم تحصيلات عالي موفق به يافتن شغل مناسب و يا حتي تشكيل خانواده نشود.
خبرنگار:‌سعيد فاني ** انتشاردهنده:‌غلامرضا مالك زاده
7379 /1876