۲۷ دی ۱۳۹۶، ۱۴:۲۴
کد خبر: 82799089
T T
۰ نفر
درخواست آموزش و پرورش برای توسعه شبكه اینترنت مدارس گرگان

گرگان – ایرنا – مدیر آموزش و پرورش گرگان از مخابرات شهرستان خواست كه این مدیریت را در توسعه شبكه اینترنت مدارس به منظور افزایش ارائه خدمات و بكارگیری این فناوری در ارتقای علمی دانش آموزان و معلمان، كمك كند.

به گزارش خبرنگار ایرنا نصرالله كشیری روز چهارشنبه در نشستی خبری به مناسبت گرامی داشت هفته شوراهای آموزش و پرورش، اظهاركرد: برخی نقاط كور در حوزه ارتباطات و فناوری در شهر گرگان باعث شده كه همه مدارس زیر پوشش شبكه ون قرار نداشته باشد.
وی با بیان اینكه در خصوص این مشكلات با مسئولان مخابرات شهرستان مكاتبه شده است، گفت: 30 درصد مدارس شهرستان زیر پوشش این شبكه قرار داشته و امكان استفاده از خدمات آن را دارند.
كشیری افزود: برنامه ریزی شده كه با كمك مخابرات و رفع نقاط كور شبكه، بهره گیری از شبكه وَن آموزش و پرورش گرگان به 50 درصد افزایش یاید.
به گزارش ایرنا با اجرای شبكه ون بی سیم در سال تحصیلی 93، آموزش و پرورش شهرستانهای استان گلستان و از جمله گرگان به اداره كل متصل شده و از خدمات آن در حوزه فناوری، اتوماسیون، فعالیت دانش آموزان در فضای مجازی استفاده می كنند.
*افزایش اعتبارات آموزش و پرورش گرگان
كشیری از افزایش 100 درصدی بودجه آموزش و پرورش این شهرستان در سال جاری نسبت به سال 95 نیز خبر داد و گفت: این اعتبارات به 120 میلیارد ریال رسیده است.
وی همچنین افزود: ساخت 167 كلاس درس در شهرستان در حال انجام بوده كه احداث نیمی از این تعداد با مشاركت خیرین مدرسه ساز انجام می شود.
كشیری با بیان اینكه برای نوسازی مدارس شهرستان گرگان در سالهای اخیر فعالیت های خوبی با همكاری خیرین و نوسازی مدارس صورت گرفته است، افزود: در سال 92 حدود 38 درصد مدارس شهرستان تخریبی بود كه با اقدامات برای نوسازی و مقاوم سازی فضاهای آموزشی، اینك به 14 درصد كاهش یافته است.
وی اولویت های تحول و ارتقای این مجموعه را در قالب چهار بخش ساختاری، تكنولوژی، برنامه و نیروی انسانی بیان كرد و گفت: رویكرد آموزش و پرورش این شهرستان برای ایجاد تحول و ارتقای شاخص ها، سرمایه گذاری در حوزه ساختاری است.
كشیری با بیان اینكه ایجاد كارگروه های مختلف از جمله كنكور، پوشش تحصیلی، كارآفرینی و مطالعه بازار برنامه ریزی و عملیاتی شده است، گفت: از سال تحصیلی 92 تاكنون رتبه معدل دانش آموزان شهرستان در كشور از 311 به 119 ارتقا یافته كه از جمله موفقیت های این مدیریت است.
به گفته وی؛ كسب رتبه نخست كنكور در استان گلستان، برگزاری كلاس های كنكور رایگان برای دانش آموزان نیازمند حمایت مالی، افزایش قبولی دانش آموزان در رشته های پزشكی به بیش از 100 نفر و كسب رتبه های برتر در حوزه های قرآنی، ورزشی، فرهنگی و هنری از جمله اقدامات در این مدت بوده است.
وی ساخت 267كلاس درس با مشاركت خیرین، كاهش تعداد مدارس دو نوبتی، ارتقای فضاهای ورزشی مدارس از 9 به 11 سانتیمترو افزایش جذب كمك های خیرین از 17 میلیارد به 300 میلیارد ریال طی سه سال اخیر را از دیگر فعالیت های آموزش و پرورش گرگان برشمرد.

*شناسایی 1067 بازمانده از تحصیل در گرگان
كشیری از شناسایی یكهزار و 67 بازمانده از تحصیل در مقاطع مختلف در این شهرستان خبر داد و گفت: مسائل اقتصادی، بی انگیزه بودن و ازدواج از جمله عوامل ترك تحصیل و بازماندن این عده از تحصیل بود كه با مشاركت خیرین مقدمات حضور این دانش آموزان در مدارس فراهم شده است.
به گفته وی؛ هنوز حدود 300 بازمانده از تحصیل شناسایی نشده اند كه تلاش برای شناسایی و حضور آنها در مدارس در حال انجام است.

*تحصیل 26 هزار دانش آموز گرگانی مدارس غیرانتفاعی
مدیر آموزش و پرورش گرگان گفت: 26 هزار نفر از دانش آموزان این شهرستان در 168 مدرسه غیرانتفاعی مشغول تحصیل هستند.
وی با بیان اینكه این آمار در سال 92 حدود 19 هزار نفر بود، افزود: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در كاهش تراكم دانش آموزان در كلاس های درس شهرستان در دستور كار قرار دارد.
وی گفت: میانگین تراكم تعداد دانش آموزان در كلاس درس در گرگان افزون بر 27 نفر است.
به گفته كشیری؛ در سال تحصیلی جاری این مدیریت 77 هزار دانش آموز را درمقاطع مختلف تحصیلی زیر پوشش دارد كه در چهار سال اخیر پنج هزار نفر به جمعیت دانش آموزی شهرستان افزوده شده است.

*شورای آموزش و پرورش ظرفیتی برای حل مسائل و مشكلات این نهاد
مدیر آموزش وپرورش گرگان گفت كه شورای آموزش و پرورش ظرفیتی برای كمك به رفع مسائل و مشكلات این مجموعه است.
كشیری افزود: سال قبل این شورا 12 نشست برگزار كرد كه 25 مصوبه داشت و یكی از نتایج آن ارتقاء بودجه آموزش و پرورش شهرستان گرگان بود.
هفته شوراهای آموزش و پرورش از 23 تا 30 دی‌ماه است.
شهرستان گرگان مركز استان گلستان حدود 500 هزار نفر جمعیت دارد.
6204/1648
خبرنگار: علی اصغر تیموریان ** انتشار: پری سالارنیا