۲۷ دی ۱۳۹۶، ۱۳:۴۱
کد خبر: 82798987
T T
۰ نفر
ارائه خدمات توانبخشي با تعرفه دولتي توسط بهزيستي كرمانشاه

كرمانشاه- ايرنا- مديركل بهزيستي استان كرمانشاه از ارائه خدمات توانبخشي شامل فيزيوتراپي، كاردرماني، شنوايي سنجي، بينايي سنجي و گفتار درماني با تعرفه دولتي در 2 مركز توانبخشي مجتمع الهيه واقع در شهرك بهداري و مركز شهيد ادبيان واقع در ميدان شهدا شهر كرمانشاه خبر داد.

به گزارش ايرنا؛ دكتر اميد قادري روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: شهروندان مي توانند در ايام هفته براي دريافت اين خدمات با تعرفه دولتي به اين مراكز مراجعه كنند و از سوي ديگر در اين مراكز براي مددجويان بهزيستي تخفيف هاي ويژه اي در نظر گرفته شده است.
به گفته او، همچنين در مركز شهيد ادبيان بهزيستي كرمانشاه بخش ارتوپدي - فني اين مركز با ساخت اندام هاي مصنوعي ارتز و پروتز به خدمات رساني مشغول است.
او گفت: با اعمال تعرفه هاي دولتي هزينه پرداختي شهروندان در دريافت خدمات يك چهارم بخش خصوصي است و دستگاه هاي پزشكي در اين مراكز با امكانات روز دنيا آماده خدمات رساني به شهروندان است.
مديركل بهزيستي استان كرمانشاه گفت: مراكز توانبخشي بهزيستي با داشتن فضاي مناسب سازي شده براي سالمندان، معلولان و اقشار مختلف دسترسي آنها براي دريافت خدمات را آسان كرده است.
قادري اضافه كرد: از ابتداي سال جاري تاكنون در مراكز توانبخشي الهيه و شهيد ادبيان بيش از هفت هزار نفر خدمات مختلف را دريافت كرده اند.
مديركل بهزيستي استان كرمانشاه، در ادامه با اشاره به خدمات ارائه شده به آسيب ديدگان ضايعه نخاعي زلزله اخير در مركز نگهداري بيماران ضايعه نخاعي زاگرس، گفت: تاكنون هشت تن از اين بيماران در اين مركز ساماندهي و خدمات لازم را به صورت يك جا و در تمامي زمينه ها دريافت مي كنند.
قادري يادآور شد: تمام بيماران ضايعه نخاعي در بخش هاي مختلف خدمات لازم از جمله حق پرستاري و كمك هزينه وسايل كمك توانبخشي را دريافت مي كنند.
وي همچنين از اعزام فيزيوتراپ متخصص به افراد ضايعه نخاعي اخير كه در منزل هستند و ارائه خدمات تخصصي به آنها توسط بهزيستي خبر داد.
در استان 2 ميليون نفري كرمانشاه ۳۱ هزار و ۱۴۱ معلول وجود دارد.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نويدي **انتشار دهنده:علي مولوي