۲۷ دی ۱۳۹۶، ۱۱:۱۶
کد خبر: 82798740
T T
۰ نفر
راه اندازی 650 صندوق خرد محلی برای توانمندسازی زنان همدانی

همدان-ایرنا-رئیس صندوق كارآفرینی امید استان همدان گفت: ایجاد 900 صندوق خرد محلی برای توانمندی زنان و خانواده های روستایی استان هدفگذاری شده و تاكنون 650 صندوق خرد محلی در استان راه اندازی شده است.

محسن افروخته روز چهارشنبه در كارگروه بانوان و خانواده استانداری همدان راه اندازی صندوق های خرد محلی را از مهمترین برنامه ها برای توانمندی زنان و خانواده های روستاییان عنوان كرد و افزود: این صندوق ها با همكاری جهاد كشاورزی ایجاد می شوند و در این صندوق ها ، تسهیلات ویژه و آموزش هایی در بخش حرفه آموزی ارائه می شود.
وی با بیان اینكه 31 درصد متقاضیان تسهیلات بانكی صندوق كارآفرینی امید استان همدان، بانوان هستند اظهار كرد: حدود 25 درصد از مراجعه كنندگان به این صندوق موفق به اخذ تسهیلات می شوند.
رئیس صندوق كارآفرینی امید استان همدان افزود: 17 درصد مبلغ تسهیلات اعطا شده در این صندوق مربوط به حوزه بانوان بوده است.
مشاور امور بانوان استانداری همدان نیز در این نشست گفت: برگزاری نمایشگاه های عرضه محصولات بانوان در توانمند شدن زنان جامعه نقش بسزایی دارد.
طاهره دوروزی با بیان اینكه اسفندماه ماه امسال نمایشگاه عرضه محصولات زنان سرپرست خانوار برگزار می شود افزود: زنان سرپرست خانوار محصولات صنایع دستی و دست ساخته های خود را می توانند در نمایشگاه های فصلی ارائه كنند.
وی بیان كرد:زنان سرپرست خانوار از دهك های پایین جامعه بوده و اكثر آنان در مناطق حاشیه ای شهر زندگی می كنند لذا باید برنامه های حمایتی برای این قشر ارائه شود.
طبق آمار اداره كل كار و رفاه اجتماعی همدان، در سالجاری 36 درصد اشتغال ایجاد شده در استان در حوزه زنان بوده است .
براساس آمار سرشماری سال 95، جمعیت استان همدان یك میلیون و 738 هزار و 234 نفر اعلام شد كه 880 هزار و 318 نفر از جمعیت استان را مردان و 857 هزار و 916 نفر را زنان تشكیل داده است.
جمعیت شهری استان همدان در سرشماری سال 95 ، یك میلیون و 97 هزار و 217 نفر و جمعیت روستایی استان، 639 هزار و پنج نفر اعلام شده است.
7523/1181
خبرنگار:مرضیه بختیاری**انتشار:الهام تدین