۲۷ دی ۱۳۹۶، ۱۱:۱۴
کد خبر: 82798737
T T
۰ نفر
بنياد بركت 2 هزار واحد روستايي در انديمشك را بيمه كرد

دزفول - ايرنا - فرماندار انديمشك گفت:2 هزار واحد مسكوني در مناطق روستايي اين شهرستان زير پوشش بيمه بنياد بركت قرار گرفت.

پيمان جهانگيري روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: واحدهاي مسكوني در بخش الوار گرمسيري انديمشك به همت بنياد بركت تا سقف 200 ميليون ريال از مزاياي بيمه در حوادثي چون رعد و برق ، زلزله و ساير حوادث بهره مند شدند.
آذرماه امسال اصابت صاعقه به يك خانه در روستاي منجشك در بخش الوار گرمسيري انديمشك موجب آتش سوزي و مرگ پدر خانواده و مصدوم شدن يكي ديگر از ساكنان اين خانه شد.
بخش الوار گرمسيري انديمشك در شمال استان خوزستان داراي 187 روستا و حدود 25هزار نفر جمعيت است.
فرماندار انديمشك با تشريح طرح هاي در دست اجرا از سوي بنياد بركت در اين شهرستان گفت: طرح هاي مختلف عمراني، فرهنگي و آموزشي از سوي اين بنياد در راستاي محروميت زدايي در انديمشك در حال اجراست.
جهانگيري، ساخت مسجد، مدرسه، طرح هاي بهداشتي درماني را از جمله طرح هاي در دست اجرا از سوي ستاد اجرايي فرمان حضرت امام (ره) در انديمشك عنوان كرد و افزود: طرح هاي ديگري نيز در راستاي توسعه مشاغل خانگي از سوي اين بنياد در شهرستان در دست برنامه ريزي و اقدام است.
عمليات اجرايي 37 طرح آموزشي، مذهبي و بهداشتي شامل 20 مدرسه، 10 مسجد، 5 خانه عالم و 2 كلينيك بهداشتي فروردين ماه امسال از سوي بنياد بركت در انديمشك آغاز شد.
همچنين با امضاي اولين قرارداد مشاركت اقتصادي و اجتماع ‌محور در قالب طرح آفتاب، بين بنياد بركت وابسته به ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) و تعاوني روستايي زنان انديمشك براي 413 نفر از بانوان اين شهرستان شغل خانگي ايجاد شد.
شهرستان انديمشك با بيش از 170 هزار نفر جمعيت در فاصله 150 كيلومتري اهواز مركز استان خوزستان واقع است.
7281/6068 خبرنگار: زهرا دهقان* انتشار دهنده:علي شريفي
۰ نفر