۲۴ دی ۱۳۹۶، ۱۴:۵۷
کد خبر: 82795499
T T
۰ نفر
نجفي: مواردي از تخلفات در مديريت گذشته شهر تهران به دستگاه قضايي ارجاع شده است

ايرنا - تهران - شهردار تهران با بيان اينكه تاكنون از مديريت قبلي شهر تهران به دستگاه قضايي شكايت نكرده ايم، گفت: البته 4 تا 5 مورد از گزارش تخلفات انجام شده براي رسيدگي به قوه قضاييه ارجاع شده است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، محمدعلي نجفي در حاشيه سي و هفتمين جلسه علني شوراي اسلامي شهر تهران در جمع خبرنگاران افزود: اشتباهاتي در بخش هاي سياستگذاري، برنامه و اجرا در مديريت گذشته شهر تهران وجود دارد كه در گزارش سند تحويل و تحول شهرداري تهران به شورا تلاش شده با شناسايي نقاط قوت و ضعف، زمينه مناسب براي كار در جهت بهبود زندگي شهروندان و عملكرد موثر شهرداري دراين بخش را فراهم كنيم.
وي با بيان اينكه حفظ سلامت و شفافيت راهكار اصلي براي كنترل سيستم است، اظهار كرد: به طور طبيعي بي توجهي به شفافيت در روند كارها منجر به بروز فساد خواهد شد.
وي با اشاره به گزارش سند تحويل و تحول مديريت شهري تهران تصريح كرد: شوراي اسلامي شهر تهران شهريورماه امسال شهرداري را مكلف كرد ظرف مدت 100 روز، سند تحويل و تحول مديريت شهري را تهيه و به شورا گزارش به گفته وي، در 100 روز گذشته 16 كارگروه براي همين امر در شهرداري تهران تشكيل و با حضور كارشناسان و صاحب نظران ، سند 500 صفحه اي تحويل و تحول مديريت شهري شامل مجموعه كارهاي انجام شده در گذشته با درنظر گرفتن تمامي نقاط قوت و ضعف موجود تهيه و امروز در صحن شوراي شهر ارائه شد.
به گفته وي، نقطه عزيمت در برنامه ريزي و سياستگذاري مديريت شهري، توجه به وضعيت موجود است و برهمين اساس در برنامه مشخص مي شود كه مديريت شهري در آينده با چه چالش ها و دغذغه هايي مواجه خواهد شد.
شهردار تهران در ادامه به موضوع توسعه حمل و نقل عمومي شهر اشاره كرد و گفت: در جريان بررسي لايحه بودجه 97 كشور به موضوع توسعه حمل و نقل عمومي شهرها بايد به صورت ويژه توجه شود تا با جذب منابع مالي و استفاده از روش فاينانس بتوانيم اقدامات موثري را دراين بخش انجام دهيم.
وي افزود: درهمين ارتباط شهرداري تهران گزارشي كاملي را در قالب 3 موضوع توسعه پايدار، مديريت بحران و كاهش آلودگي هوا و توسعه حمل و نقل به رييس مجلس شوراي اسلامي تقديم كرده كه با اختصاص 7 هزار و 500 ميليارد تومان در يك دوره 5 ساله بتوانيم اقدامات مهم و قابل توجهي را براي مديريت بحران، كاهش آلودگي هوا و همچنين توسعه حمل و نقل عمومي كلانشهر تهران انجام دهيم.
وي در خصوص طرح تفصيلي شهر تهران نيز گفت: با توجه به اينكه اين طرح در دوره 4 ساله 92 تا 96 انحرافاتي داشته و استخدام هاي بي رويه اي نيز طي سال هاي 94 تا 96 در شهرداري نيز انجام شده، اين طرح نياز به رسيدگي دارد.
محمدعلي نجفي امروز با حضور در جلسه علني شوراي اسلامي شهر تهران، گزارش سند تحويل و تحول شهرداري را به اعضا ارائه كرد.
براي اطلاع از اخبار متنوع انتشار يافته در شبانه روز با كانال ايرنا استان تهران در تلگرام به نشاني IRNATEHRAN@ همراه شويد.
خبرنگار: امين كمالي فر - انتشار: محسن فتاحي
تهرام/7247/1109**1625
۰ نفر