۲۴ دی ۱۳۹۶، ۱۱:۳۰
کد خبر: 82795129
T T
۰ نفر
نامه 202 نماینده مجلس به سران قوا  برای حل مشكلات معیشتی مردم و مبارزه با بی عدالتی و فساد

تهران-ایرنا- 202 نماینده مجلس شورای اسلامی در نامه ای ازسران سه قوه درخواست كردند تمام توان خود را برای حراست از نظام و ارزش‌های آن در مقابله با توطئه‌های دشمنان، سازماندهی امور و اصلاح ساختار، ایجاد شرایط مناسب برای رفع مشكلات معیشتی مردم به ویژه اشتغال از طریق تولید و نیز مبارزه با بی‌عدالتی و فساد به كار گیرند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، اكبر رنجبرزاده عضو هیات رییسه مجلس ضمن قرائت نامه نمایندگان مجلس به سران سه قوه اعلام كرد كه این نامه به امضای 202 نماینده مجلس شورای اسلامی رسیده است.
در این نامه خطاب به رییسان قوای مقننه، مجریه و قضاییه آمده است: با سلام و احترام و تشكر از زحمات جنابعالی و با عنایت به سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با مردم قم در 19 دی 1396 نكات ذیل برای یادآوری و اقدام لازم تقدیم می‌ شود.
در حوادث روزهای اخیر شاهد حركت عظیم و پرشور و به موقع و منسجم مردم در پاسخ به آتش بازی و شیطنت‌ها و حركات تخریب گرانه عده‌ای اندك بودیم. این كه عده‌ای از حقی محروم بمانند و در جایی جمع شوند و اعتراض كنند و حقوق از دست رفته خود را از مسئولین نظام مطالبه كنند نشان از اعتماد و اعتقاد آنها به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارد و باید بین مطالبات صادقانه و بر حق مردم و حركات فرصت طلبانه و معاندان گروهی محدود تفكیك قائل شد.
مصداق این سخن این كه شاهد بودیم كسانی كه پنج شنبه و جمعه در اجتماع نه به گرانی شركت كردند بعد از پی بردن به اهداف سودجویانه عده‌ای فرصت طلب به خیل مردم در نهم دی پیوستند از تحلیل وقایع روزهای اخیر و حوادث گذشته به راحتی می‌توان اعتقاد مردم به نظام و پیروی از رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) را دریافت این ملت بزرگ حجت را همیشه بر ما تمام كرده‌اند.
در تمام فراز و فرودهای انقلاب حماسه آفریدند و ثابت كردند تا این مردم را داریم دغدغه معاندان خارج از كشور توطئه در پی جهانخواران به ویژه آمریكا و هم پیمانانش راه به جایی نخواهند برد به راستی وقتی این مردم بااعتماد و پیروی از رهبری پشتیبان قوای سه‌گانه و نهادهای نظام باشند چرا باید نگران بازیگری‌های افرادی مانند ترامپ و تصمیمات شتابزده و مرعوبانه و ضد مردمی او بود. در طول 40 سال گذشته چه عاملی این انقلاب را حفظ وحراست كرده است، آیا پشتوانه‌ای به جز راه امام ، رهنمودهای رهبری واعتقادات دینی و ایستادگی این ملت بزرگوار بوده است؟
باید اذعان داشت امنیت و اقتدار و سربلندی مردم ایران مرهون رهنمودهای مدبرانه رهبری انقلاب و ایثارگری و حضور آگاهانه ملت بزرگ ایران در كنار همبستگی همه گروه‌ها در كشور بوده است و ضعف‌های پیش آمده نتیجه دور شدن از صراط مستقیم انقلاب اسلامی و طریق نورانی امام خمینی (ره) و غفلت از رهنمودهای رهبری معظم انقلاب بوده است.
دقت در سخنان رهبری برای هر یك از ما وظیفه‌ای را مشخص می‌كند، ایشان وظیفه دستگاه‌های امنیتی را تبیین نمودند، و مسئولان را به خاطر عقب بودن از مشكلات و تاكید بر رفع سریع آن، مورد خطاب قرار دادند، اما نكته كلیدی و اساسی بیانات رهبر انقلاب كه مخاطب آن همه مسئولان نظام هستند و باید پاسخی مناسب در خور شأن داده شود، این جمله است كه در روزهای گذشته از طرف اشخاص و جناح‌ها در روزنامه‌ها و شبكه‌های اجتماعی تحلیل‌هایی صورت گرفت كه یك نقطه مشترك صحیح داشت و آن این كه باید بین مطالبات صادقانه و بحق مردم و اقدامات وحشیانه و تخریبگر یك گروه تفكیك قائل شد و مطالبات و خواسته‌های مردم را پیگیری كرد.
با توجه به مطالبه رهبری از مسئولان به نكات مهم بیانات ایشان اشاره می شود:
1ـ تاكید بر این كه مردم همیشه در صحنه بوده‌اند و در صراط مستقیم انقلاب حركت نموده‌اند و در لحظه‌های حساس به موقع وارد صحنه شده و غائله را ختم كرده‌اند.
2ـ دشمنی آمریكا و انگلیس و عوامل آنها در منطقه و تفكر شكست از جمهوری اسلامی ایران از داخل بر كسی پوشیده نیست.
3ـ مبارزه ملت ایران، از طریق 'نبرد ملت با ضد ملت'، 'ایران با ضد ایران' و نبرد 'اسلام با ضد اسلام' كه همزمان با ابعاد دیگر زندگی از قبیل پیشرفت‌های علمی و تأمین امنیت و آرامش از آن‌ها غفلت نشده است.
4ـ تمام دشمنی‌های آمریكا به دنبال پیروزی انقلاب اسلامی است و توطئه‌های دشمن در طول چهل سال گذشته، دشمنی با انقلاب اسلامی بوده، كه همیشه دفع شده است.
5ـ تشكر از مردم كه فرمودند، نه یك بار بلكه هزار بار از این مردم، تشكر می‌كنم، ملت ایران حقیقتاً، ملتی رشید وفادار، با همیت، زمان‌شناس و لحظه‌شناس، بصیرت و انگیزه خود را به اوج رساند.
6ـ اعتراض‌ها و درخواست‌های مردم همواره بوده و هست، در همین یك سال اخیر برخی از مردم در شهرها و یا در مقابل مجلس، به دلیل مشكلات صندوق‌ها و مؤسسات مالی اجتماعاتی داشته‌اند، كه هیچ كس با آنها معاوضه و مخالفتی ندارد باید حرف مردم شنیده شود و به خواسته‌های آنها رسیدگی شود و در حد وسیع و توان پاسخ داده شود.
7- دخالت معاندان و دشمنان در مسائل اخیر تحلیل نیست بلكه بر مبنای اطلاعات و اسناد و اخبار بیان شده است اما این نباید موجب شود از ضعف‌ها و مشكلات خودمان غافل شویم.
8- دشمنان مگس گونه روی زخم ناشی از مشكلات و ضعف‌های می‌نشینند پس اجازه ندهید زخم ایجاد شود و اگر ایجاد شد سریع آن را مداوا كنید زیرا اگر مشكل داخلی نداشته باشیم فضاسازی و تبلیغات سوء بیگانگان اثر نمی‌كند و آمریكا هم نمی‌تواند هیچ غلطی بكند.
9- دفاع از حقوق مردم و تلاش برای حل مشكلات و مسائل آنها ما مهمترین و ظیفه همه مسئولان است. قشرهایی از مردم به ویژه طبقات ضعیف تحت فشار هستند و باید همت همه مسئولان صرف حل مشكلات شود.
10- شناخت دقیق مشكلات جامعه، تمركز بر حل اساسی و تقسیم كار برای رفع آنها اساسی‌ترین اولویت در شراط كنونی كشور است.
11- همه بدانند كه مشكل حل نشدنی و گره بازنشدنی در كشور نداریم اما باید در این زمینه آماده‌تر بود و پا به ركاب‌تر و بیشتر و دقیق‌تر كار و تلاش كنیم.
12- وحدت و همدلی در این شرایط كه دشمن لجوج تهدید می‌كند و درصدد ایجاد مشكلات است مسئولان و مجموعه‌های سیاسی باید هم افزایی داشته و از تضعیف یكدیگر خودداری كند.
13- تمركز مسئولان به خصوص مسئولین اجرایی كشور زیر مسائل كلیدی به ویژه اشتغال و تولید و حل مشكل واردات ضروری است.
14- بیكاری منشا بسیاری از مفاسد است باید با رونق تولید آن را حل كرده البته پول پاشیدن بی‌برنامه و حساب و كتاب مشكلی را حل نمی‌كند.
15- می‌توان گفت: همه مسئولان به صورت مستقیم و غیرمستقیم منتخب مردم هستند كه باید با برنامه مناسب، ابتكار و جدیت، آمادگی و به روز بودن در برنامه‌ها و فعالیت‌ها و با آمادگی جسمی و عصبی، فعالیت‌ها را برای حل مشكلات افزون‌تر كند.
همان گونه كه پیشتر اشاره شد رهبر معظم انقلاب اسلامی با توجه به تلاش مسئولین و پشتیبانی از آنان تكالیف بزرگی را بر دوششان نهادند و حتی خود را در این تكالیف شریك نمودند و درخواست ایشان از مسئولین حفظ و حراست از دستاوردهای نظام با اهرم دشمن‌شناسی، آگاهی از توطئه‌های دشمن و هم‌افزایی، وحدت ملی و تلاش بی‌امان برای تولید و اشتغال و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی است.
جان كلام این است كه سخن برخاسته از دل رهبر انقلاب با مردم شریف قم، سرشار از مطالب ارزنده‌ای است كه باید آنها را با گوش جان شنید و عمیق و دقیق، تحلیل و بررسی كرد، هر یك از محورهای و مخاطب‌های آن را شناخت و آن چه مربوط به هر یك از قوای سه‌گانه است را امضاء كرده و در اسرع وقت با حدیث و تشكیل كمیته‌های گوناگون و ستادهای مشترك، موضوع را تبیین كرده و در راستای اصلاح ضعف‌ها اقدام كرد.
ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن اعلام آمادگی خود، از رییسان قوای سه‌گانه درخواست می‌ كنیم، تمام توان خود را برای حراست از نظام و ارزش‌های آن در مقابله با توطئه‌های دشمنان و سازماندهی امور و اصلاح ساختار و ایجاد شرایط مناسب برای رفع مشكلات معیشتی مردم به ویژه اشتغال از طریق تولید و نیز مبارزه با بی‌عدالتی و فساد به كار گیرند.
سیام**9121**1336
خبرنگار: سمیه لاری**انتشار:مهرنوش خانزائی
۰ نفر