۲۴ دی ۱۳۹۶، ۱۱:۲۴
کد خبر: 82795117
T T
۰ نفر
مردم استان اردبیل بیش از 20 میلیارد ریال به عتبات عالیات كمك كردند

اردبیل - ایرنا - رئیس ستاد عتبات عالیات استان اردبیل گفت: مردم این استان بیش از 20 میلیارد ریال بصورت نقدی و غیر نقدی به بازسازی عتبات عالیات در كشور عراق كمك كرده اند.

به گزارش ایرنا ، اسفندیار هوشیار روز یكشنبه در جلسه ستاد بازسازی عتبات عالیات خلخال افزود: رتبه استان اردبیل از لحاظ میزان كمك های نقدی و غیرنقدی به بازسازی عتبات عالیات در بین استان های كشور ممتاز است.
وی گفت: ستاد عتبات عالیات خلخال نیز با بیشترین فعالیت در جمع آوری كمك های مردمی و بیشترین سهم كمك به بازسازی عتبات عالیات برترین رتبه شهرستان های استان اردبیل را در این زمینه به خود اختصاص داده است.
وی اظهار كرد: از آغاز فعالیت ستاد بازسازی عتبات عالیات در سال 82 در كشور این ستاد در سه مرحله اقدام به بازسازی اماكن مقدس و صحن های مطهر اهل بیت در عراق كرد.
او افزود: تعمیرات اولیه صحن ها ، انجام تعمیرات اساسی و ایجاد امكانات رفاهی زائران و توسعه فضای فیزیكی صحن های مطهر در اولویت برنامه های این ستاد بوده و ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اردبیل نیز وظیفه اجرای 400 متر مربع از پروژه توسعه فضای صحن مطهر حضرت فاطمه زهرا (س) را در سال 96 برعهده گرفت.
حجت الاسلام امیر رشتبری ، امام جمعه خلخال نیز در این جلسه گفت: مشكل امروزی دنیا و راه افتادن جنگ و خونریزی در بیشتر مناطق جهان ناشی از بی توجهی به دین و معنویات است.
او با تاكید بر اینكه هر نوع كمك به بازسازی عتبات عالیات در كشور عراق كمك به اهل بیت و ادای وظیفه شرعی است افزود: آگاهی و بصیرت مردم خلخال همواره موجب پیشتاز شدن این شهرستان در بسیاری از زمینه های مذهبی و اجتماعی شده طوری كه مردم خلخال علاوه بر كسب رتبه برتر در زمینه كمك به بازسازی عتبات عالیات در پرداخت زكات و كمك به نیازمندان نیز امسال موفق به كسب رتبه برتر استان اردبیل شدند.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018