۲۴ دی ۱۳۹۶، ۹:۵۷
کد خبر: 82794987
T T
۰ نفر
تكمیل بزرگراه خواجه -ورزقان، مطالبه مردم منطقه

تبریز - ایرنا - فرماندار شهرستان ورزقان گفت: تكمیل بزرگراه خواجه - ورزقان از مطالبات به حق مردم منطقه است.

به گزارش ایرنا، حسن یحیوی روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح به طول 34 كیلومتر با سرمایه گذاری 3000 میلیارد ریالی شركت ملی مس ایران و نظارت اداره كل راه و شهرسازی استان با 43 درصد پیشرفت درحال اجراست.
وی خاطر نشان كرد: هم دولت تدبیر و امید و هم آقای استاندار به دلیل نیاز شهرستان به این طرح، توجه ویژه ای دارند و در تلاش هستیم هرچه سریع تر این طرح به اتمام برسد.
فرماندار ورزقان با اشاره به اینكه در تامین اعتبار هیچ مشكلی نداریم، افزود: شركت ملی مس برای هر ماه روند این طرح تا سقف 100 میلیارد ریال آماده پرداخت به پیمانكاران است كه به دلیل ناهماهنگی های موجود با مشاوران و اداره كل راه و شهرسازی پیشرفت طرح به كندی انجام می گیرد.
وی با تاكید بر اینكه طبق قرارداد قرار است تا پایان سال آینده این طرح به پایان برسد،گفت: متاسفانه 25 درصد از تعهد بعضی پیمانكاران عقب هستند و تلاش می كنیم تا پایان امسال مشكلات ارزیابی و تملك نقاط مانده مسیر طرح مرتفع گردد.
این طرح با سرمایه گذاری شركت ملی مس ایران چند سالی در حال اجراست و اتمام این طرح در رونق اقتصادی و توسعه شهرستان ورزقان با وجود معادن مهم مس و طلا و همچنین مناطق گردشگری زیاد این شهرستان نقش مهمی دارد.
شهرستان ورزقان با 53 هزار نفر جمعیت در 75 كیلومتری تبریز مركز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: جمال سعادت پور ** انتشار: رستگار
7235/6132/6183