۱۹ دی ۱۳۹۶، ۱۴:۲۳
کد خبر: 82790505
T T
۰ نفر
برگزاري آزمون سراسري حفظ و مفاهيم قرآن كريم در استان بوشهر

بوشهر-ايرنا-مديركل اوقاف و امور خيريه استان بوشهر گفت: آزمون سراسري حفظ و مفاهيم قرآن كريم در 26 رشته با چهار موضوع حفظ، مفاهيم، انس با قرآن و انس با اهل‌بيت(ع) در اين استان برگزار مي‌شود.

به گزارش ايرنا، حجت‌الاسلام مرتضي محمديان روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاري ششمين آزمون سراسري قرآن كريم در استان بوشهر افزود: اين آزمون از سطح علمي دانش آموزان ابتدايي تا دانشجويان برگزار مي‌شود.
وي بيان كرد: علاقمندان براي شركت در اين برنامه مي توانند از تاريخ 18 تا 30 دي ‌ماه بصورت الكترونيكي از طريق سامانه www.quranedu.ir ثبت‌نام كنند.
محمديان ادامه داد: 10 و 12 اسفند سال جاري به ترتيب بخش كتبي و شفاهي اين مسابقات با مشاركت اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان بوشهر برگزار مي شود.
وي يادآور شد: داوطلبان براي شركت در آزمون كتبي مي‌توانند از 1 تا 9 اسفند كارت ورود به جلسه دريافت كنند.
محمديان گفت: افرادي كه در اين آزمون موفق به گرفتن نمره فراتر از 70 شوند، گواهينامه معتبر قرآني با قابليت پذيرش در تمامي دستگاه هاي اجرايي كشور براي آنها صادر مي شود.
محمديان ادامه داد: با توجه به تاكيد رهبري مبني بر اينكه بايد 10 تا 15 نفر از جمعيت كشور حافظ قرآن باشند در اين ارتباط براي برگزاري برنامه هاي مرتبط با قرآن و حفظ آن اهتمام ويژه اي در اداره كل اوقاف و امور خيريه استان بوشهر ايجاد شده است.
وي گفت: سامانه ثبت نام طرح تربيت حافظان قرآن كريم در استان بوشهر راه اندازي شده است و تاكنون بيش از چهار هزار نفر در اين سامانه نام نويسي كرده اند.
محمديان، استان بوشهر را در عرصه قرآن مستعد و داراي پيشينه با افتخار تاريخي دانست و افزود: اين اداره كل سالانه برنامه‌هاي مختلف قرآني برگزار مي‌كند كه شناسايي استعدادهاي درخشان قرآني و برگزاري مسابقات و محفل انسي با قرآن در عرصه‌هاي گوناگون در اولويت برنامه‌ها قرار دارد.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهرياري** انتشار دهنده: خدانظر خواجه