احتمال محبوس شدن خدمه نفتكش سانچی در موتورخانه/ جسد یافت شده ایرانی است

تهران- ایرنا- سخنگوی كمیته اضطرار سانحه نفتكش «سانچی» با بیان اینكه پیكر یافت شده ایرانی است، گفت: احتمال محبوس شدن خدمه در موتورخانه نفتكش وجود دارد كه برای دسترسی به آنها باید آتش سریعتر خاموش شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «محسن بهرامی» امروز (سه شنبه) در جمع خبرنگاران افزود: از ژاپنی ها برای كمك به نفتكش سانچی كمك خواستیم و قرار است آنها وارد عملیات شوند.
وی ادامه داد: چینی‌ها در این حادثه بسیار با احتیاط و دست به عصا حركت می‌كنند.
بهرامی اضافه كرد: یك شركت آمریكایی برای كمك به حادثه نفتكش ایرانی اعلام آمادگی كرده اما تجهیزات لازم را برای این اطفای حریق در منطقه نداشته است بنابراین نمی توانسته به سرعت كمك كند.
وی ادامه داد: هویت جسد یافت شده كه به بندر شانگهای چین منتقل شده، مشخص و ایرانی بودن آن محرز شد اما هنوز هویت دقیق و نام وی مشخص نشده است.
سخنگوی كمیته اضطرار سانحه نفتكش سانچی همچنین از دستور ویژه رییس جمهوری به وزرای نفت و امور خارجه برای تسریع در پیگیری این مساله خبر داد.
بهرامی گفت: خاموش كردن آتش نفتكش سانچی به دلیل اینكه حامل میعانات گازی بوده، زمانبر است زیرا میعانات گازی حتی از بنزین فرارتر هستند.
وی به راهكارهای بررسی حادثه گفت: كشتی ها دارای 2 جعبه سیاه هستند كه جزییاتی مانند صحبت های اتاق فرماندهی و مسیر را ثبت می كند.
وی اظهار داشت: علت این حادثه بررسی شده و ابعاد آن مخفی نخواهد ماند زیرا شركت های بیمه گر بین المللی به دلیل مباحث مالی چند 10 میلیون دلاری خود، جزییات این مساله را به طور كامل بررسی خواهند كرد.
اما اكنون نمی توان علت حادثه را اعلام كرد.
بهرامی اضافه كرد: كشتی سانچی از مجهزترین نفتكش ها بود كه توسط شركت هیوندای كره جنوبی ساخته شده است.
وی با بیان اینكه حضور دانشجویان دریایی در نفتكش در دنیا مرسوم است، گفت: این دانشجویان در حال آموزش بوده اند و تیم حاضر در این نفتكش افرادی متخصص بودند.
سخنگوی كمیته اضطرار سانحه نفتكش «سانچی» درباره پوشش بیمه ای نفتكش گفت: همه 32 سرنشین نفتكش سانچی زیر پوشش بیمه بودند و مشكلی از این بابت وجود ندارد ضمن آنكه بدنه، مسایل زیست محیطی و محموله كشتی نیز بیمه بوده است.
وی گفت: ارزش محموله روی این نفتكش حدود 60 میلیون دلار و ارزش نفتكش سانچی با توجه به قدمت 10 ساله آن حدود 60 میلیون دلار برآورد شده است.
سخنگوی كمیته اضطرار سانحه نفتكش «سانچی» درباره آلودگی ناشی از این حادثه نیز گفت: به دلیل اینكه میعانات گازی بسیار فرار است آلودگی و لكه نفتی ایجاد نمی كند.

اخبار اقتصادی ایرنا در تلگرام: IRNAeco@
اقتصام **2022**9189*2025
خبرنگار: میثم طاهری **ناشر: لیلا جودی
۰ نفر