۱۸ دی ۱۳۹۶، ۱۸:۱۶
کد خبر: 82789695
T T
۰ نفر
اولويت اسكان مسافران در اصفهان، هتل ها، مهمانپذيرها و منازل استيجاري است

اصفهان- ايرنا- مدير بحران و پدافند غيرعامل شهرداري اصفهان گفت: اولويت اسكان مسافران و گردشگران در ايام نوروز در اين كلانشهر، هتل ها و مهمانپذيرها و پس از آن، منازل استيجاري است.

به گزارش ايرنا، شهرداري اصفهان روز دوشنبه به نقل از احمدرضا مرادي اعلام كرد: 15هزار تخت، بالاترين ظرفيت هتل هاي اصفهان است به همين دليل، دومين اولويت اسكان مسافران، منازل استيجاري شهري است كه در سال هاي گذشته 11 هزار و 500 واحد مسكوني در چرخه هماهنگي بود.
مرادي كه كه در نشست ستاد هماهنگي خدمات سفر شهر اصفهان سخن مي گفت، خاطرنشان كرد: مدارس آموزش و پرورش با 6 هزار و 500 كلاس، سومين اولويت و سپس خوابگاه هاي دانشجويي و چادرخواب ها در اولويت هاي آخر اسكان قرار دارند.
وي اضافه كرد: سال هاي گذشته افراد'كليد به دست' تحت نظارت بودند تا با كنترل آنها از مشكلات احتمالي جلوگيري كنيم و گفته مي شود تعداد اين افراد به صفر رسيده است.
نوروز امسال يك‌ ميليون و 150 هزار نفر در شهر اصفهان اسكان داشتند.
علي معيني مديرعامل شركت توسعه مجتمع هاي سياحتي، فرهنگي و ورزشي سپاهان(شهرداري اصفهان) نيز در اين جلسه گفت: ناژوان بعد از اماكن تاريخي، پراستقبال ترين مكان گردشگري در اصفهان است كه بايد خدمات بهتري در اين منطقه ارائه شود.
عليرضا صلواتي معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري اصفهان نيز در اين جلسه با بيان اين كه امسال بايد در ايام نورزو از ظرفيت قطار شهري استفاده كنيم، گفت: اطلاع رساني مناسبي هم براي استفاده از قطار شهري بايد صورت گيرد.
قطار شهري اصفهان در زمان حاضر در روزهاي هفته(غير از ايام تعطيل) از ساعت 6 تا 20 فعال از شمال شهر(ايستگاه قدس) تا جنوب شهر (ميدان آزادي) فعال است.
كلانشهر اصفهان بواسطه برخورداري از جاذبه هاي تاريخي و ميراثي فراوان نوروز هر سال پذيراي صدها هزار گردشگر از داخل و خارج كشور است.
در تعطيلات نوروز امسال يك‌ ميليون و 253 هزار نفر از جاذبه‌هاي گردشگري اين شهر بازديد كردند كه اين رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 253 هزار نفر افزايش يافته است.
ت/3011 / 6027 خبرنگار: آسيه معيني* انتشار: شكراللهي