۱۸ دی ۱۳۹۶، ۸:۲۱
کد خبر: 82788849
T T
۰ نفر
عضو حزب تحریك انصاف پاكستان: آمریكا دیگر قابل اعتماد نیست

اسلام آباد - ایرنا - عضو ارشد حزب تحریك انصاف پاكستان و نماینده مجلس ایالتی پنجاب پاكستان از آمریكا به عنوان دولت غیر قابل اعتماد یاد كرد و گفت: دولت پاكستان باید در سیاست های خود در ارتباط با آمریكا تجدیدنظر كند.

'میان محمود الرحمن' روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: آمریكابه دلیل سیاست های خود، در منطقه به ویژه افغانستان شكست خورده است و هم اكنون به دنبال مقصر نشان دادن پاكستان در این موضوع است.
وی با بیان اینكه شیوه برخورد آمریكا به ویژه ترامپ، وضعیت روابط پاكستان و ایالات متحده را نگران كننده كرده است، اضافه كرد: آمریكایی ها از شیوه خشن و تهاجمی در مورد پاكستان استفاده می كنند، آنها همچنین كمك نظامی را به پاكستان متوقف كرده اند و پاكستان را تهدید می كنند.
این سیاستمدار پاكستانی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص احتمال تجدید نظر پاكستان در روابط با پاكستان نیز گفت:ما یك ملت مستقل هستیم و سیاست خارجی مستقل دنبال می كنیم.
میان محمود الرحمن گفت: لازم است كه روابط خود را با دولت های منطقه ای بیش از گذشته تقویت كنیم تا بتوانیم هر نوع فشار آمریكا را به شیوه ای مناسب پاسخ داده و از حقوق خود دفاع كنیم.
این عضو ارشد تحریك انصاف پاكستان و نماینده مجلس ایالتی پنجاب در بخش دیگری از سخنانش در این مصاحبه گفت: تمامی احزاب سیاسی پاكستان علیه فشارهای آمریكا متحدند و جز افزایش روابط با ایران، روسیه و چین راه دیگری نداریم.
این عضو پارلمان پنجاب در بخش دیگری از سخنانش با بیان شكست سیاست های ایالات متحده در افغانستان، تصریح كرد: نیروهای آمریكایی سال های فراوانی در افغانستان هستند، ولی هنوز طالبان بخش زیادی از آن كشور را كنترل می كنند.
به گزارش روز دوشنه ایرنا، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریكا روز دوشنبه یازدهم دی ماه در نخستین اظهارات توییتری خود در سال 2018، با متهم كردن پاكستان به پناه دادن به افراطیون خشونت طلب و دروغگو، تهدید كرد كه كمك های خارجی به اسلام آباد را قطع می كند.
وی در نخستین توییت خود در سال جدید میلادی نوشت: آمریكا از روی بی فكری، ظرف 15 سال گذشته بیش از 33 میلیارد دلار در قالب كمك در اختیار پاكستان قرار داده و آنها با احمق پنداشتن رهبران ایالات متحده، هیچ چیز جز دروغ و فریب تحویل نداده اند. آنها با اندكی كمك، پناهگاه در اختیار تروریست هایی كه آمریكایی ها را در افغانستان شكار می كنند، قرار می دهند.
نماینده دائم آمریكا در سازمان ملل نیز روز چهارشنبه سیزدهم دی ماه اعلام كرد: كاخ سفید همه حمایت‌های مالی خود را به پاكستان متوقف می‌كند زیرا دولت اسلام‌آباد از گروه‌های تروریستی علیه افغانستان حمایت و میزبانی می‌كند.
به گزارش رسانه های پاكستان، «نیكی هیلی» نماینده دائم آمریكا در سازمان ملل در مقر این سازمان در نیویورك به خبرنگاران گفت: واشنگتن به دلیل حمایت پاكستان از گروه‌های تروریستی كمك‌های مالی به ارزش 255 میلیون دلار را به این كشور را پرداخت نمی كند.
آساق**6125**سیدبهادر حسینی** 1663 **انتشار دهنده: خسرو حسینی