۱۱ دی ۱۳۹۶، ۱۵:۴۵
کد خبر: 82782616
T T
۰ نفر
اختصاص اعتبار به نوسازی بافت های فرسوده گلستان/ 7هزار واحد بهره مند می شوند

گرگان - ایرنا- دبیر ستاد احیای بافت های فرسوده گلستان گفت كه بخشی از تسهیلات صندوق مسكن یكم برای نوسازی واحدهای مسكونی مستقر در بافت های فرسوده استان پرداخت می شود.

حسین محبوبی روز دوشنبه با اشاره به اینكه این وام پس از مرحله پی ریزی به واحدها پرداخت می شود، افزود كه سال گذشته سهمیه پرداخت تسهیلات در استان یكهزار و 700واحد مسكونی بود، اما امسال بیش از هفت هزار واحد می توانند از این وام بهره مند شوند.
مدیركل راه و شهرسازی گلستان اظهار كرد: در سال جاری 316 واحد برای دریافت این تسهیلات به بانك های عامل معرفی شده اند كه 217 واحد آن به بانك مسكن به عنوان بانك تخصصی معرفی و مابقی به سایر بانك های عامل معرفی شدند.
وی ادامه داد: تسهیلات صندوق مسكن یكم فقط برای ساخت واحدهای مسكونی در بافت فرسوده در قالب عقد مشاركت مدنی با توجه به حجم پروژه در 24 ماه معادل 2سال وحداكثر مجموع دوران مشاركت مدنی و فروش اقساطی طرح ها نیز144 ماه معادل 12 سال است.
به گفته محبوبی؛ همچنین پرداخت این تسهیلات به صورت مرحله ای و متناسب با پیشرفت فیزیكی پروژه طبق نظر ارزیاب بانك صورت می گیرد.
وی اظهار كرد: شرایط پرداخت تسهیلات نوسازی واحدهای مسكونی مستقر در بافت های فرسوده استان به ازای هر واحد در شهرهای گرگان و گنبدكاووس 400 میلیون ریال با نرخ 18 درصد بوده كه دولت متعهد به پرداخت 10 درصد آن از محل یارانه بخش مسكن است و پیگیر تحقق آن هستیم.
مدیركل راه و شهرسازی گلستان اضافه كرد: در سایر شهرهای استان نیز رقم تسهیلات 300 میلیون ریال است.
وی با بیان اینكه وام به نوسازی و هم به انبوه سازان پرداخت می شود، افزود: متقاضیان با مراجعه به اداره عمران و بهسازی شهری اداره كل و در شهرستان ها به ادارات راه و شهرسازی می توانند جهت بهره مندی از این تسهیلات اقدام كنند.
به گزارش ایرنا 16 شهر استان گلستان دارای بافت فرسوده به مساحت دو هزار و 28 هكتار است كه 973 هكتار آن در شهرهای گرگان و گنبدكاووس واقع شده اند.
بافت های فرسوده گرگان مركز گلستان بیشتر محلات میخچه گران، سرپیر، كوی سجادیه، كوی فردوسی، آلوچه باغ، ملل، محله امام رضا (ع)، قزاق محله، میركریم و كوی طالقانی را شامل می شود.
استان مرزی گلستان 30 شهر و یكهزار و 75 روستا دارد، جمعیت این استان یك میلیون و 869 هزار نفر هستند.
1648
تنظیم وانتشار: پری سالارنیا