۷ دی ۱۳۹۶، ۱۹:۳۹
کد خبر: 82778817
T T
۰ نفر
استاندار بوشهر: ظرفیت های ملی جنوب این استان نیازمند نگاه ویژه است

بوشهر- ایرنا- استاندار بوشهر گفت: شهرستان های جنوبی این استان از ظرفیت های ملی و ویژه ای برخوردار است كه به فراخور این ظرفیت ها به نگاه ویژه نیاز دارند.

به گزارش ایرنا، عبدالكریم گراوند روز پنجشنبه درنشست با كارآفرینان، فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران شهرستان جم افزود: برای مسئولان ارشد استان بوشهر همه شهرستان ها دارای جایگاه یكسان هستند و بسته به ظرفیتی كه دارند باید به آنها خدمات رسانی كنیم.
وی بیان كرد: جم به عنوان یكی از شهرستان های جنوبی استان بوشهر دارای پیشینه ای فرهنگی در حوزه كارآفرینی است كه این ظرفیت می تواند در خدمت رونق اقتصادی این شهرستان قرار گیرد.
گراوند ادامه داد: آب و هوای مساعد از عمده ظرفیت شهرستان جم است كه وجود چنین منطقه ای در استان گرمسیری بوشهر ظرفیتی مطلوب تلقی می شود.
وی گفت: شهرستانی با این ظرفیت باید در بخش های مختلف توسعه ای آن تلاش شود كه یكی از این بخش ها توسعه گلخانه برای تولید محصولات ارگانیك و سالم است.
گراوند اظهار داشت: با توجه به كمبود آب در شهرستان جم باید منابع به سمتی هدایت شود كه از آب موجود در این شهرستان بهره وری لازم صورت گیرد.
استاندار بوشهر در ارتباط با ضرورت تخصیص تسهیلات برای احداث استخر آب در كنار گلخانه های شهرستان جم نیز اظهار داشت: در این ارتباط این آمادگی وجود دارد تا در صورت اجرای موفق طرح پایلوت زمینه ارائه تسهیلات ویژه این بخش را فراهم كنیم.
وی افزود: تولید عسل نیز به عنوان یكی از ظرفیت های اقتصادی شهرستان جم است كه با توجه به پوشش گیاهی منطقه به عسل تولیدی منطقه كاركرد درمانی بخشیده ولی با این كاركرد به استفاده مطلوب از این ظرفیت توجه كافی نشده است.
گراوند اظهار داشت: در چنین بخش های تقویت زنجیزه واسط بین تولید و بازار مصرف یك امر اجتناب ناپذیر است.
وی گفت: در ارتباط با چنین محصولات با كیفیتی نیاز است كه در قالب نمایشگاه ها و برنامه های هفتگی به معرفی آن برای بازارهای هدف تلاش كرد.
گراوند در ارتباط ایجاد شهرك صنعتی در جم استان بوشهر گفت: این مهم به عنوان یكی از خواسته های مهم شهروندان جمی در دستور كار است ولی مردم نیز باید برای تحقق آن همكاری كنند.
وی تاكید كرد: در این ارتباط آنهایی كه زمین دارند می توانند در تحقق پروژه ایجاد شهرك صنعتی جم همكاری داشته باشند.
گراوند اظهار كرد: برای ایجاد شهرك صنعتی جم به دنبال زمین ارزان قیمت نیستیم بلكه اعتقاد داریم زمین باید با قیمتی منطقی و معقول برای این مهم تامین شود.
وی در ارتباط چاه های كشاورزی كه امكان صدور پروانه فعالیت برای آنها وجود ندارد گفت: در این ارتباط در نخستین نشست كارگروه آب و خاك استان بوشهر تصمیم گیری لازم برای آن صورت می گیرد.
گراوند ادامه داد: در ارتباط با افزایش سطح اختیارات تامین اجتماعی در شهرستان جم نیز تلاش می شود تا حد امكان تامین اجتماعی با استفاده از ظرفیت و نیروی انسان خود برای حل مشكلات واحدهای مختلف تلاش كند.
وی در ارتباط با حل مشكل اشتغال نیروهای بومی گفت: در این ارتباط با توجه به ماده 47 برنامه ششم توسعه مبنی بر بكارگیری پیمانكاران بومی برای جذب نیروهای بومی می توان شاهد اقدامات تاثیرگذاری در سطح منطقه بود كه انتظار می رود این ملاحظه در حوزه نفت و گاز صورت پذیرد.
گراوند در ارتباط با دانشكده فنی و مهندسی جم اظهار داشت: فرماندار باید مشكل تكیمل این طرح را مشخص كند تا نسبت به تصمیم گیری برای این طرح مهم اقدام شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: برای استفاده از ظرفیت ها در مواردی دولت تصویب نامه خاص خود را داشته كه سرپیچی از آنها تبعات خاص به همراه دارد.
گراوند گفت: با این حال مدیران باید با ظرفیت خاصی كه در تصوب قانوان و مقررات بخش های مختلف بكارگرفته شده با همین ظرافت خاص برای استفاده از ظرفیت های شهرستان تلاش كنند.
وی در ارتباط با تصمیم های گرفته شده برای واحدهای تولیدی در سطح شهرستان ها گفت: این تصمیم ها پس از مدت كوتاهی با حضور كارشناسان حوزه مربوطه در سطح شهرستان ها مورد بررسی قرار گرفته و در صورتی كه گره از مشكل واحدی در شهرستان حل نشود در مركز استان با حضور مدیران مربوط نسبت به آن تصمیم گیری می شود.
در حاشیه این نشست از شماری از كارآفرینان برتر شهرستان جم تجلیل شد.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه