مقام فلسطینی: تصمیم ترامپ درباره قدس آتش درگیری های دینی را شعله ور می كند

رام الله-ایرنا-«حنان عشراوی» عضو كمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین در گفت و گو با ایرنا، هشدار داد كه اقدام اخیر «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریكا در شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی تنش ها و درگیری های دینی را شعله ور می كند.

به گزارش ایرنا، عشراوی گفت: سیاست های غیر منطقی باعث تحریك احساسات مسلمانان و مسیحیان و شعله ور شدن آتش درگیری های دینی می شود؛ آتشی كه دامنه آن از منطقه خاورمیانه فراتر خواهد رفت و آنگونه كه برخی خیال می كنند فقط به مناطق اشغالی منحصر نمی ماند.
وی افزود: ما در برابر برنامه های خطرناكی قرار داریم كه ابعاد دشواری خواهد داشت و می توان بخشی از آن را در انفجار خشم مردم طی سه هفته گذشته دید.
عضو كمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین ادامه داد: اگر بزرگترین دولت جهان، قوانین بین المللی را زیر پا گذارد و برای آراء و نظرات عقلانی كه حتی در غرب هم وجود دارد اهمیتی قائل نباشد، دور از ذهن نیست كه بسیاری از پایتخت های جهان نیز به اعتراض علیه پایمال شدن حق قانونی و تاریخی ملت فلسطین كه حتی قوانین و توافق های بین المللی هفتاد سال گذشته به آن اذعان كرده اند، بپیوندند.
این مسئول فلسطینی اقدام ترامپ در انتقال سفارت آمریكا از تل آویو به قدس اشغالی را چراغ سبزی به حركت های افراطی و خارج از قانون دانست.
در همین ارتباط «زیپی حتوبولی» معاون وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در مصاحبه با رادیو سراسری این رژیم از مذاكره با 10 كشور دیگر برای انتقال سفارتخانه های خود به قدس اشغالی پرده برداشت.
بنابر اعلام این شبكه رادیویی صهیونیستی این گفت و گوها پس از آن انجام شد كه رئیس جمهوری گواتمالا از تصمیم خود مبنی بر انتقال سفارتخانه كشورش به قدس اشغالی همانند كاری كه رئیس جمهوری آمریكا كرد، خبر داده است.
این در حالی است كه مجمع عمومی سازمان ملل چندی پیش به اتفاق آرا با تصمیم آمریكا درباره قدس مخالفت كرد.
خاورم**387**2054
انتشاردهنده: محمد خواجوئی