هفته هاي فرهنگي و اجتماعي در شهرستان هاي گيلان برگزار شود

آستارا - ايرنا - مديركل امور اجتماعي و فرهنگي استانداري گيلان گفت: برگزاري هفته فرهنگي و اجتماعي در آستارا با استقبال مردم مواجه شده و بايد مسئولان شهرستان هاي ديگر استان، اينگونه برنامه ها را اجرا كنند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، علي پورحسن شامگاه چهارشنبه در اختتاميه برنامه هاي هفته فرهنگي و اجتماعي آستارا در مجتمع هنري اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي اين شهرستان افزود: با برگزاري هفته فرهنگي اجتماعي مي توان به استعدادهاي هنري در جامعه بها داد و متاسفانه اغلب، از مقوله هنر در حوزه هاي مختلف غفلت شده است.
وي اظهار كرد: پيوست فرهنگي براي تمام برنامه هاي اقتصادي، سياسي و اجتماعي ضروري است و مسئولان بايد اين موضوع را جدي بگيرند و آستارا با برگزاري هفته فرهنگي و اجتماعي، ارتباط معنادار توسعه پايدار با فرهنگ را ثابت كرد.
فرماندار آستارا نيز در اين آئين گفت: هفته فرهنگي و اجتماعي باعث ايجاد نشاط و آشنايي مردم با توانمندي هاي دستگاه هاي اجرايي و سازمان هاي مردم نهاد شد.
يونس رنجكش با اشاره به اينكه هفته فرهنگي اجتماعي در سال هاي آينده نيز برگزار خواهد شد، افزود: بايد توسعه به رفاه و آرامش انسان منجر شود و تامين زير ساخت هاي لازم براي تحقق آن ضروري است.
حجت الاسلام كاظم حافظ نيا امام جمعه آستارا نيز در اين برنامه گفت: رسيدگي به دغدغه هاي مردم در اولويت برنامه هاي مسئولان قرار دارد و در برنامه هاي فرهنگي بايد از هنرمندان بومي اين شهرستان استفاده شود و حضور خواننده خارجي در آستارا مغاير با فرهنگ ايراني و اسلامي است.
اجراي موسيقي و نمايش طنز و تجليل از فعالان ستاد اربعين، چهره هاي فرهنگي، هنري، ورزشي و دست اندركاران هفته فرهنگي اجتماعي آستارا از بخش هاي ديگر اين آئين بود.
بندر مرزي آستارا با 91 هزار نفر جمعيت در منتهي اليه غرب استان گيلان واقع است و هفته فرهنگي اجتماعي اين شهرستان از 29 آذر ماه آغاز شده بود.
خبرنگار: يوسف هدايتي**انتشاردهنده:كبيري
7105 / 7124/2007