۵ دی ۱۳۹۶، ۱۵:۵۵
کد خبر: 82776399
T T
۰ نفر
رئیس دفتر سیاسی حماس : واشنگتن،«ابودیس» را به عنوان پایتخت فلسطین پیشنهاد كرده است

تهران-ایرنا-«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی(حماس) با بیان اینكه آمریكا به تشكیلات خودگردان فلسطین « ابودیس» منطقه ای در حومه شرقی قدس را به عنوان پایتخت فلسطین پیشنهاد كرده است، تاكید كرد كه تصمیم های «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریكا از جمله شناسائی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی بسیار خطرناك است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از فلسطین الیوم، هنیه در نشست مقامات ارشد حماس با بزرگان و شیوخ عشایر در نوار غزه افزود: پیشنهاد آمریكا شامل احداث پلی میان ابودیس و مسجد الاقصی و تقسیم كرانه باختری به سه بخش و ایجاد یك تشكل سیاسی داخل نوارغزه می شود كه اختیارات و صلاحیت های مشخصی دارد.
وی اظهارداشت : این در حالی است كه اقدام ترامپ در شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، زلزله سیاسی ایجاد كرده و به قضیه و آرمان فلسطین ضربه زده است.
رئیس دفتر سیاسی حماس خاطرنان كرد: تصمیم های بسیار خطرناك ترامپ علیه قدس و فلسطین ، دشمنی آشكار با ملت فلسطین و همه امت عربی و اسلامی است.
اسماعیل هنیه با بیان اینكه« توطئه آمریكا، بخشی از برنامه بزرگ این كشور برای تغییر ماهیت سراسر منطقه خاورمیانه است»، گفت كه هدف دیگر آمریكا ضربه زدن به روابط عمیق مردم فلسطین با اردن در پرونده قدس است.
وی از همه فلسطینی ها خواست با اتخاذ موضعی روشن اجازه ندهند به قضایای فلسطینی به ویژه قدس ضربه ای وارد شود.
رئیس دفتر سیاسی فلسطین افزود: طرح موسوم به «پروژه قدس بزرگ»، ساخت واحدهای مسكونی جدید در كرانه باختری، تحمیل اجرای قوانین اسرائیل در كرانه باختری همگی در چارچوب توطئه های آمریكا برای از بین بردن قضیه فلسطین است.
اسماعیل هنیه تاكید كرد كه هدف ادعای برقراری صلح درمنطقه همزمان با عادی سازی وهمزیستی برخی كشورهای عربی با رژیم صهیونیستی ، فریب دادن مردم كشورهای عربی و تغییر ماهیت منطقه است.
وی با تاكید به اینكه « امت عربی و اسلامی از مردم و قضیه فلسطین حمایت می كنند»، هشدارداد كه هر گونه عقب نشینی از مواضع ، تسلیم شدن و یا نادیده گرفتن حق عربی – اسلامی مردم فلسطین در قضیه قدس، پیامدهای خطرناكی برای امت اسلامی و عربی دارد.
رئیس دفتر سیاسی حماس خاطرنشان كرد در روزهای گذشته شاهد نقطه عطفی در درگیری ها با دشمن اشغالگر، برگزاری اجلاس سران كشورهای عضو سازمان همكاری اسلامی در تركیه بودیم كه زمینه ساز احیای تحركات و تلاش ها در كشورهای عربی و اسلامی برای حمایت از قدس است.
هنیه تصریح كرد: همزمان با روند آشتی با جنبش فتح، به اطلاعاتی دست یافتیم كه نشان می داد، در حال پخت و پز سیاسی برای قضیه فلسطین از جمله ایجاد فاصله بین غزه و كرانه باختری، مصادره قدس و حذف حق بازگشت آوارگان فلسطینی هستند.
وی با تاكید به اینكه برای موفقیت نبرد قدس، ملت فلسطین به راهبردی بسیار قوی و حضوری مستمر در قدس نیاز دارد، گفت: این تصور كه مردم فلسطین خسته و ناتوان شده و انتفاضه و اعتراض آنها برای حمایت از قدس خاتمه می یابد، توهم باطل است.
بر اساس این گزارش، از 15 آذرماه كه ترامپ تصمیم خود مبنی بر شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارتخانه آمریكا از تل آویو به قدس را اعلام كرد، انتفاضه سوم مردم فلسطین آغاز و اعتراض ها در مناطق مختلف جهان به ویژه در كشورهای اسلامی و عربی به این تصمیم ترامپ وارد مرحله جدیدی شده است.
خاورم**9329** 1324
مترجم: ندا بهبودی** انتشار دهنده: فردین پازوكی
۰ نفر

سرخط اخبار جهان