۴ دی ۱۳۹۶، ۱۶:۴۲
کد خبر: 82775236
T T
۰ نفر
فرمانده يگان حفاظت: سپاه پاسداران تكيه گاه متين در امنيت ملي است

بيرجند - ايرنا - فرمانده يگان حفاظت فرودگاه هاي خراسان جنوبي گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامي به عنوان تكيه گاه متين و ركن مطمئن در امنيت ملي كشور فعاليت مي كند.

به گزارش ايرنا سرهنگ پاسدار محمدرضا امين افشاري روز دوشنبه در ديدار مسئولان حفاظت هوايي سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبي با نماينده ولي فقيه در استان گفت: چالش هايي كه كشور و نظام با آن مواجه خواهند شد، ناشناخته و در عين حال متنوع است و طبيعت نامشخص اين چالش ها مبين اين است كه كشور بايد براي مواجهه با طيف وسيعي از وضعيت هاي غير منتظره آماده باشد.
وي ادامه داد: محيط جنگ هاي آينده، محيط ناشناخته و مجهولي است و اينكه نظام و كشور ما با چه دشمناني و در چه ابعاد و ماهيت هايي روبرو خواهد شد سئوالاتي هستند كه گزينه هاي متنوع و مختلفي را به همراه دارند.
وي اظهار كرد: در همين ارتباط مجموعه سپاه حفاظت هواپيمايي با اعتقاد و عزم راستين، خود را سرباز گمنام امام زمان (عج) و مقام معظم رهبري دانسته و هرگونه خسارت جانبي را ايثار در راه خداوند تلقي مي كنند.
فرمانده يگان حفاظت فرودگاه هاي خراسان جنوبي گفت: در سال هاي نخستين انقلاب اسلامي، كشور درگير مبارزه با ضد انقلاب و جنگ تحميلي بود و دشمنان قسم خورده نظام با فشار مضاعف چندين فروند هواپيماي فاقد گارد حفاظت را ربودند.
وي اضافه كرد: به اين ترتيب و با توجه به وظيفه تصريح شده سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در قانون اساسي مبني بر پاسداري و نگهباني از انقلاب اسلامي و دستاورد هاي آن در پنجم ديماه 1363 با فرمان تاريخي حضرت امام (ره) اين ماموريت حساس و خطير را بر عهده گرفت.
امين افشاري افزود: با گذشت 30 سال از صدور اين فرمان تاريخي تاكنون هيچ اقدام موفقي از طرف هواپيما ربايان صورت نگرفته و آسيب پذيري و امنيت خطوط هوايي جمهوري اسلامي ايران به جايي رسيده است كه برخي كشورهاي جهان به آن لقب گارد آهنين را داده اند.
سايت ايرنا خراسان جنوبي: www.irna.ir/skhorasan
كانال تلگرام: irnabirjand@
3215*3028
خبرنگار: محمدرسول ابراهيمي اسفدن * انتشار: رسول محمدحسني