۴ دی ۱۳۹۶، ۱۳:۴۶
کد خبر: 82774984
T T
۰ نفر
پرداخت هفت ميليارد و 710 ميليون ريال تسهيلات اشتغالزايي دراستان مركزي

اراك - ايرنا - مسئول سازمان بسيج سازندگي سپاه روح الله استان مركزي گفت: هفت ميليارد و 710 ميليون ريال تسهيلات اشتغالزايي در سال جاري از سوي اين نهاد انقلابي به متقاضيان در نقاط مختلف اين استان پرداخت شد.

سرهنگ پاسدار علي فراهاني روز دوشنبه در گفت و گو با ايرنا، افزود: اين ميزان تسهيلات در 2 بخش اقتصاد مقاومتي و صنايع تبديلي به متقاضيان پرداخت شده است.
وي، سقف تسهيلات اشتغالزايي سپاه روح الله را 150 ميليون ريال عنوان كرد و گفت: اين تسهيلات با نرخ 10 درصد به متقاضيان پرداخت مي شود كه از ابتداي امسال 63 نفر از نقاط مختلف استان مركزي از اين تسهيلات بهره مند شده اند.
مسئول سازمان بسيج سازندگي سپاه روح الله استان مركزي بيان كرد: در مجموع 17 ميليارد و 200 ميليون ريال اعتبارات تسهيلات اقتصاد مقاومتي و بيش از 11 ميليارد ريال اعتبارات تسهيلات صنايع تبديلي اين نهاد انقلابي است و كساني كه متقاضي دريافت اين تسهيلات هستند مي توانند طرح هاي خود را در اسرع وقت به سازمان بسيج سازندگي سپاه روح الله استان ارائه كنند.
وي، پرورش مرغ بومي، پرورش قارچ، پروش ماهي، كاشت زعفران و پرورش دام سنگين را از مهمترين طرح هاي اقتصاد مقاومتي دانست و گفت: پيش بيني مي شود تا پايان سال در مجموع 15 ميليارد ريال تسهيلات اقتصاد مقاومتي و صنايع تبديلي به متقاضيان پرداخت شود.
سرهنگ پاسدار فراهاني پرداخت تسهيلات بلاعوض در راستاي آبرساني روستايي، بخش هاي مختلف كشاورزي، ساخت خانه محروم، خانه عالم و غسالخانه و لايروبي قنوات به شرط حمايت نهادهاي دولتي را از ديگر برنامه هاي اين نهاد انقلابي دانست.
وي، اشاعه فرهنگ و سنت قرض‌الحسنه، ترويج زندگي اسلامي و حمايت از راه اندازي صنايع كوچك و زودبازده را از جمله اهداف بسيج سازندگي سپاه روح الله عنوان كرد و گفت: حل مشكل بيكاري و تقويت بنيه اقتصادي مردم يكي از مهمترين خواسته هاي رهبر معظم انقلاب است و اين نهاد انقلابي نيز همه برنامه هاي خود را در راستاي تحقق منويات معظم له تدوين كرده و بخش قابل توجهي از منابع سپاه در راستاي اشتغالزايي به كار گرفته مي شود.
در سال 1379 قشر بسيج سازندگي به فرمان مقام معظم رهبري آغاز به كار كرد و به دنبال آن هم اردوهاي جهادي با اعزام دانش آموزان و دانشجويان در ايام تعطيلات به مناطق محروم با هدف محروميت زدايي راه اندازي شد.
3017/ 6013/خبرنگار: مصطفي مجللي***انتشاردهنده:مژگان حيدري