۲۹ آذر ۱۳۹۶، ۱۶:۵۱
کد خبر: 82770294
T T
۰ نفر
طلب یك هزار میلیارد تومانی علوم پزشكی شیراز از شركت های بیمه گذار

شیراز- ایرنا- معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی شیراز گفت: این دانشگاه یك هزار میلیارد تومان از شركت های بیمه گذار طلبكار است كه از این رقم 500 میلیارد ریال آن مربوط به طلبكاری شبكه بهداشت و درمان كازرون از این شركت هاست.

عبدالخالق كشاورزی، چهارشنبه در حاشیه بهره برداری از بخش جدید مراقبت های ویژه (CCU) و آزمایشگاه بیمارستان ولی عصر (عج) كازرون در گفت و گو با ایرنا افزود: اگرچه اجرای طرح تحول سلامت موجب ارایه خدمات درمانی مناسبی به بیماران شده اما متاسفانه بدهكاری شركت های بیمه گذار به دانشگاه علوم پزشكی مشكلاتی ایجاد كرده است.
وی بیان كرد: با وجود این مشكلات، نگذاشتیم در خدمات رسانی به بیماران خدشه ای ایجاد شود.
كشاورزی در بخش دیگری از مطالب خود گفت: بخش جدید مراقبت های ویژه و آزمایشگاه بیمارستان ولی عصر (عج) كازرون به همت حیدر كشاورز یكی از خیران این شهرستان با هزینه ای افزون بر چهار میلیارد ریال بازسازی و تجهیزات مورد نیاز این 2 بخش نیز كه مُدرن و به روز است با هزینه این خیر خریداری شده است.
وی ادامه داد: عملیات ساخت بخش جدید دیالیز بیمارستان ولی عصر (عج) كازرون كه یكی دیگر از خیران این شهرستان بانی آن است به اتمام رسیده و همچنین عملیات احداث ساختمان كلینیك شیمی درمانی این بیمارستان نیز پایان یافته و این 2 طرح تا پایان سال 96 به بهره برداری خواهد رسید.
كشاورزی بیان كرد: امیدواریم در آینده نزدیك نیز بخش آنژیوگرافی این بیمارستان با كمك خیران راه اندازی شود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی شیراز افزود: با توجه به نبود پزشك متخصص سونوگرافی زن در بیمارستان كازرون یك نفر پزشك متخصص رادیولوژی در نظر گرفته شده كه به زودی فعالیت خود را در این بیمارستان شروع خواهد كرد.
او گفت: ماهانه یك هزار عمل جراحی در بیمارستان ولی عصر (عج) كازرون انجام می شود و تعداد اندكی از بیماران این منطقه برای عمل جراحی به مركز استان اعزام می شوند.
كشاورزی، در مورد وضعیت بیمارستان امام علی (ع) دانشگاه آزاد اسلامی كازرون هم بیان داشت: دانشگاه آزاد اسلامی كازرون هم اینك برای ساخت این بیمارستان 40 میلیارد ریال به پیمانكار این طرح بدهكار است و اگر این مشكل حل شود ظرف یك ماه این مركز درمانی افتتاح خواهد شد.
وی افزود: تجهیزات مورد نیاز بیمارستان علی (ع) هم اینك آماده است و نیروهای مورد نیاز آن نیز پذیرفته شده اند.
در ادامه معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی شیراز، یك كودكستان ویژه فرزندان پزشكان بیمارستان ولی عصر(عج) را كه به همت یكی از پزشكان این بیمارستان و با هزینه 2 میلیارد ریال ساخته شده افتتاح كرد.
شهرستان كازرون در فاصله 120 كیلومتری غرب شیراز قرار دارد.
7372 /6118
خبرنگار: ناصر درخشنده ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی