۲۷ آذر ۱۳۹۶، ۱۹:۳۳
کد خبر: 82768127
T T
۰ نفر
ایران و چك موافقتنامه حمایت متقابل از سرمایه گذاری امضا كردند

تهران- ایرنا- موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه گذاری بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری چك امروز (دوشنبه) امضا شد.

به گزارش دوشنبه تارنمای وزارت امور اقتصادی و دارایی، «محمد خزاعی» رئیس سازمان سرمایه گذاری و كمك های اقتصادی و فنی ایران و «ساوت پولا كمبا» سفیر جمهوری چك، این موافقتنامه را امضا كردند.
وزیر امور اقتصادی و دارایی جمهوری اسلامی ایران پس از دیدار «آندره لاندا» معاون وزیر دارایی جمهوری چك، در حاشیه این آیین گفت: امضای تفاهم نامه همكاری با جمهوری چك، به عنوان دومین كشور عضو اتحادیه اروپا، زمینه بسط همكاری ها با سایر اعضای اتحادیه را فراهم می آورد.
«مسعود كرباسیان» افزود: وقتی همكاری ها با یكی از اعضای اتحادیه اروپا توسعه می یابد، به طور طبیعی بستر توسعه و بسط همكاری با بقیه اعضا را هم فراهم می سازد و از این نظر، موافقتنامه امروز با جمهوری چك، بسیار حایز اهمیت است.
وی ادامه داد: امضای این قرارداد، زمینه خوبی برای سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی دو كشور به منظور تداوم و بسط همكاری های دو جانبه محسوب می شود.
كرباسیان با اشاره به برگزاری كمیسیون مشترك جمهوری اسلامی ایران و جمهوری چك در ماه دسامبر (آذرماه) سال گذشته گفت: در مذاكرات انجام شده، هماهنگی ها و مقدمات برگزاری كمیسیون مشترك بعدی 2كشور در اوایل سال آینده میلادی در تهران انجام می شود.
وی ادامه داد: همچنین در زمینه همكاری های بانكی صحبت هایی داشتیم تا بتوانیم روابط كارگزاری مستقیم را متناسب با سطح همكاری ها گسترش دهیم.
وزیر اموراقتصادی و دارایی جمهوری اسلامی ایران تجهیزات نیروگاهی، داروسازی، خودروسازی و قطعات مرتبط با خودرو را از زمینه های مناسب برای همكاری های 2كشور خواند.
كرباسیان تصریح كرد: ما قصد داریم تفاهم ها را از قالب تجارت به قالب همكاری های صنعتی تبدیل كنیم كه پس از تایید در مجلس های 2كشور به شكلگیری سرمایه گذاری ها كمك زیادی خواهد كرد.
معاون وزیر دارایی جمهوری چك نیز در جمع خبرنگاران، ایران را كشوری با «زیرساخت ها و زمینه های بسیار مناسبی برای توسعه همكاری های دوجانبه و انجام پروژه های سرمایه گذاری مشترك» توصیف كرد.
«آندره لاندا» امضای موافقنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه گذاری بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری چك را حامی و مقوم سرمایه گذاران 2كشور خواند.
به گزارش ایرنا، جمهوری چك به پایتختی شهر پراگ در اروپای مركزی قرار دارد و یكی از اعضای اتحادیه اروپا و كشورهای توسعه‌یافته است.
این كشور با داشتن ۱۰ میلیون و پانصد هزار نفر به دریا راه ندارد.

اخبار اقتصادی ایرنا در تلگرام: @IRNAeco
اقتصام*3061*1961*
تنظیم: میترا بلندقامتی*انتشار: مریم مسعود
۰ نفر